Forma-1-es tempóra képes az egymilliárd forintos Aston Martin

AM-RB 001 Aston Martin
Vágólapra másolva!
Az Adrian Newey által tervezett AM-RB 001 olyan gyors lesz Silverstone-ban, mint egy Forma-1-es versenyautó, de a közértbe is le lehet vele menni, mivel legálisan részt vehet majd a közúti forgalomban.
Vágólapra másolva!

Egy szűk körű vendégsereg előtt leplezték le Gaydonban, az Aston Martin főhadiszállásán az AM-RB 001 hipersportautót. Andy Palmer, a brit autógyártó első embere szerint az új kocsi Silverstone-ban azonos köridőre lesz képes, mint egy modern Forma-1-es versenygép.

Forrás: Aston Martin

Newey első utcai autója

Az AM-RB 001 az Aston Martin és a Red Bull Forma-1-es csapatának együttműködéséből született, így nem csoda, hogy az aerodinamikáért az istálló zseniális tervezője, Adrian Newey felelt, akinek egyébként ez az első utcai autó az önéletrajzában.

Forrás: Aston Martin

Összesen 99-150 darabot fognak készíteni a rendszámos változatából, ebből 25-öt versenypályás használatra (utóbbiakra igaz Palmer állítása). Egyetlen területen sem kötöttek kompromisszumot a tervezés során, csakis a legújabb aerodinamikai megoldásokat és egzotikus anyagokat használták, és semmilyen alkatrészt nem vettek át a mai Aston Martinokból.

Mindent az aerodinamikának rendeltek alá

Az első és a hátsó diffúzor, az aktív hátsó szárny, valamint a kocsi aljában kialakított hatalmas légcsatornák jelentős leszorítóerőt termelnek. Miles Nurnberger szerint

A végleges változat 1,9 méter széles és kevesebb mint 1 méter magas lesz, még csak egy makettet mutattak meg, amely mozgásképtelen.

Forrás: Aston Martin

Hasonló pozícióban (szinte fekve, a lábakat magasan előrenyújtva) kell majd ülnie a sofőrnek és utasának, mint egy F1-es versenyautóban, a külső tükröket kamerák helyettesítik. Sirályszárnyas ajtókon keresztül kell behuppanni a szűkös kabinba, a beszállást segíti, hogy levehető a kormánykerék.

Egyelőre titkos a teljesítmény

Az AM-RB 001 hajtásáról egy nagy fordulatszámon üzemelő, középre helyezett V12-es sportmotor gondoskodik majd, amely nincs rokonságban az új Aston Martin DB 11 5,2 literes, turbós V12-esével. Sajnos a teljesítményt nem árulták el, csak annyit, hogy körülbelül

minden kilogrammra jut majd egy lóerő,

ami még úgy is brutálisan sok, hogy a végleges autó tömege várhatóan 1 tonna alatt marad.

Forrás: Aston Martin

Ahogy a Forma-1-es autókból, úgy ebből sem maradt ki a fékezés energiáját áram formájában visszatöltő ERS rendszer. Még nem biztos, hogy ezzel egy, a benzinmotort segítő villanymotort táplálnak majd, de a hátramenetet valószínűleg a villamos hajtással fogják megoldani, mert a váltóban nincs ilyen fokozat.

Még a futómű is szénszálas

A versenypályán használható AM-RB 001 szélesebb kerekeket, nagyobb szárnyakat és szénszálas lengőkarokat kap majd, de a hasmagasság az utcaiban is változtatható lesz, és a kipufogó mindkét specifikációban a hátsó karosszériaelem közepén lesz kivezetve, hogy a forró gázt egyenesen a hátsó szárnyra fújhassa.

Forrás: Aston Martin

Csak egy év múlva kezdik a prototípusok tesztelését, az első tulajdonosak valamikor 2018-ban vehetik majd át autóikat. Az addig hátralévő időben elárulják majd a pontos műszaki adatokat, és a belsőről is mutatnak majd képeket.

Becslések szerint

2-3 millió font között lesz az AM-RB 001 ára,

ami 740 millió és 1 milliárd forint közötti összeget jelent. Így már érthető, hogy miért kérnek el 185 millió forintnak megfelelő letétet a komoly érdeklődőktől, amelyekből egyébként már több mint 300 van az Aston Martin állítása szerint.