Változik a KRESZ, változnak a sebességhatárok

traffipax inteligen kamera
Budapest, 2016. április 4. Közúti ellenőrzésre figyelmeztető tábla a budapesti Nagykőrösi úton telepített Véda közúti intelligens kamerának nevezett új fix traffipaxok közelében 2016. április 4-én. Az új kamerák, amelyek április 5-én reggeltől fognak működni, sebességmérés mellett - a többi között - forgalomszámlálásra és többféle szabályszegés felismerésére, dokumentálására is alkalmasak. A rendszer 160 mobil sebességmérőt, valamint az ország egész területén 365 fixtelepítésű komplex közlekedésellenőrző pontot (KKEP) foglal magában, 134 útszakaszon. MTI Fotó: Koszticsák Szilárd
Vágólapra másolva!
A KRESZ átírásán dolgozik a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, egyszerűsíteni, egyértelműsíteni szeretnék a szabályozást. Változtatnának a sebességhatárokon is.
Vágólapra másolva!

Az NFM-ben már dolgoznak a KRESZ újraírásán, de az előírások fokozatos korrekcióján túl az átfogó átdolgozás előkészítése várhatóan még egy-másfél évet vesz igénybe – írta a Vezess.hu. A minisztérium egyszerűsítené a szöveget, szerintük „csak a közúti közlekedés biztonságát a járművezetői magatartás tekintetében közvetlenül érintő rendelkezéseknek érdemes a KRESZ-ben maradniuk”. Ez azt jelenti, hogy sok felesleges rendelkezést kigyomlálnának a szövegből.

Mindenképpen változtatni akarnak a sebességhatárokon, a most létező 5, 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100, 110, 130 km/h-s táblákból párat kidobnak majd. Ezek közül némelyiket eleve ritkán használják az útkezelők.

A sebességhatárok esetleges változása a traffipaxok miatt is fontos fejlemény lehet Forrás: MTI/Koszticsák Szilárd

A használt táblák számának csökkentésével párhuzamosan változhatnak a sebességhatárok is. A Vezess.hu cikke szerint az autópályákon gyorsabban hajthatnak majd a teherautók a 80-as korlát 90-re emelésével, miközben az ország legrosszabb állapotú, négy-öt számjegyű és lakott területen kívüli útjain a mostani 90-es maximumot lejjebb vihetik.

Leghamarabb egyes várakozási és megállási szabályok változhatnak, még az új KRESZ előtt, ezeket már idén megvizsgálják az NFM szakértői. Hogy pontosan miket és miért, azt nem árulták el.