A 156 méter hosszú híd az A9-es autópályán épül 11 millió eurós (hárommilliárd forintos) beruházással. A szerkezetébe épített érzékelők a híd deformációjáról, mozgásáról, emellett a hőmérsékletről, a páratartalomról és a járművek hídra gyakorolt nyomásáról is folyamatosan szolgáltatnak információt a szakembereknek, akik ezek figyelembe vételével végezhetik a karbantartást.
A nürnbergi hidat egy ötéves projekt keretében tesztelik, hogy megállapítsák, érdemes-e a többi német hidat is ellátni ezzel a rendszerrel.
A projekt már arra a korszakra készül, amikor vezető nélküli autók lepik el az utakat, a digitális érzékelőkkel ellátott autópályákon csökkenthető a dugók és a balesetek száma.
Az érzékelők kommunikálni tudnak majd az okosautókkal, amelyek egymással is kapcsolatba tudnak lépni, így integrált közlekedési hálózat jöhet létre, amelyben a forgalmi és baleseti figyelmeztetések valós időben érkeznek az autókhoz.