Nehéz felismerni, de ez az új 5-ös BMW, kézi váltó nélkül

bmw 5
Vágólapra másolva!
Bemutatkozott a BMW 5-ös sorozatának új generációja. Formailag elmaradt a forradalom, de a felszereltség alaposan kibővült. És szinte teljesen eltűnt a kézi váltó.
Vágólapra másolva!

Az új 5-ös BMW formavilága a legnagyobb jóindulattal sem nevezhető forradalminak, egy kicsit modernebb lett itt-ott, de akár ráncfelvarrásként is el lehetett volna sütni. A lemezek alatt persze történt változás, a módosított anyagfelhasználásnak köszönhetően például egy mázsával csökkent az autó tömege.

Forrás: BMW

A szedán 36 milliméterrel hosszabb, 6 milliméterrel szélesebb és 2 milliméterrel magasabb a kifutó modellnél, a tengelytávolság 7 milliméterrel nőtt. Javult az 5-ös légellenállása is, ezzel és az alacsonyabb tömeggel magyarázható a korábbinál kisebb (katalógus)fogyasztás.

Forrás: BMW

A BMW szépen lassan vezeti be az autonóm autózás előfutárait, az 5-ös már 0-210 km/h-s sebességtartományban képes gyorsítani, lassítani és kormányozni a vezető helyett. Továbbfejlesztették az összes vezetéstámogató asszisztenst, már keresztirányú forgalmat figyelő rendszert is kínálnak a bajorok.

Az új 5-ös méretes, 10,25 colos érintőképernyőt kapott, újdonság, hogy egyes funkciókat már gesztusokkal is lehet vezérelni. Kezdetben négy motorral lesz kapható az autó, de egy hónappal később újabb három érkezik.

Forrás: BMW

A kézi váltók kedvelőinek rossz hír, hogy ilyennel szinte egyáltalán nem lesz kapható az 5-ös, majdnem minden motorhoz nyolcfokozatú automata váltó kapcsolódik alapáron. Az egyetlen kivétel az alapmotor, a 190 lóerős, kétliteres dízel, amelyhez hatfokozatú kézi váltót adnak. Alapbenzinesként a 252 lóerős, kétliteres turbó rendelhető, de már ez is csak automatával.

Forrás: BMW

Konnektoros hibrid is kapható lesz, ez tisztán elektromos hajtással 45 kilométert tud megtenni. Ebbe is kétliteres benzines kerül, a rendszerteljesítmény 252 lóerő. Az autó értékesítése jövő februárban kezdődik, némi áremelésre is lehet számítani.