A vizsgálatot egy EU-s szervezet, az International Council on Clean Transportation (ICCT) végezte el, az eredmények pedig ismét rávilágítottak arra, hogy sürgősen változtatni kell a személyautók emisszióját vizsgáló teszteken. Ez az idén elvileg megtörténik, de a gyártók ezután is tudnak majd trükközni.
A laboratóriumokban született eredmények régóta köszönőviszonyban sincsenek a valós körülmények között produkált kibocsátási értékekkel, a Volkswagen dízelbotránya után is jelentős az eltérés a modern dízelek gyárilag megadott és valós nitrogén-oxid-kibocsátása között.
A Németországban és Finnországban tesztelt teherautók és buszok összességében feleannyi nitrogén-oxidot bocsátottak ki, mint a személyautók. Mivel az ilyen járművek többet is fogyasztanak, ennek figyelembe vételével azt állapították meg, hogy a személyautók tízszer szennyezőbbek a nehéz járműveknél.
Az ICCT szerint a busz- és teherautó-gyártók valós körülmények között is tudják tartani a hatóságilag előírt értékeket, míg a személyautóknál jelentős eltérések vannak a gyárilag megadott és a valós adat között.