Megvan, hogy miért mozdultak rá a franciák az Opelre

Opel Ampera-e
Vágólapra másolva!
Március elejére elkészül a megállapodás arról, hogy az Opel az amerikai General Motorstól (GM) átkerül a francia PSA Peugeot Citroën tulajdonába.
Vágólapra másolva!

A Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) információi szerint mindenki arra számít, hogy rövid időn belül sikerül megállapodni.

A szerződést a tervek szerint március első hetében, még a Genfi Autószalon előtt véglegesítik,

és bemutatják a nyilvánosságnak.

A francia vevőt elsősorban a Mokka SUV és az új elektromos modell, a nagy hatótávolságú Ampera-e érdekli az Opel modellkínálatából.

A GM ausztráliai márkáját, a Holdent várhatóan nem veszik át, és még nyitott kérdés, hogy miként rendezik az Opel Insigniával lényegében megegyező Buick Regal ügyét. A modellt Rüsselsheimban, az Opel németországi központjában működő üzemben gyártják.

Ezzel az elektromos autóval nagyon beletalálhatott valamibe a GM Forrás: Opel

A FAZ szerint az egyeztetések az utolsó percig tartanak majd, és végül egy

jelképes összeget neveznek meg vételárként, amely azonban egy összetett csomagot takar.

A GM hosszabb ideje tárgyal a PSA-val európai érdekeltségének eladásáról, de csak egy hete szivárogtak ki az első hírek a tervezett ügyletről. Az eddigi bejelentések szerint a PSA az Opel új tulajdonosaként érvényesnek tekintené a GM által a németországi munkahelyek megőrzésére, az üzemek fenntartására és a beruházások, fejlesztések folytatására vállalt garanciáit.

Az 1862-ben alapított Opelnek hét európai országban vannak gyárai, kutatás-fejlesztési, illetve tesztközpontjai. A nyugat-magyarországi Szentgotthárdon működő, motorokat gyártó üzemében mintegy 1200 embert foglalkoztat.

A több mint 35 ezer munkatárssal dolgozó autógyártó 1931 óta a GM 100 százalékos tulajdonában van, és 1999 óta veszteséges.

Az amerikai tulajdonos az utóbbi másfél évtizedben több mint 15 milliárd euró veszteséget szenvedett el az Opel és a brit testvérmárka, a Vauxhall révén.