Hadüzenet a Porschének, zöld rendszámmal

Mercedes-AMG GT Concept
Showcar Mercedes-AMG GT Concept ; Showcar Mercedes-AMG GT Concept;
Vágólapra másolva!
Viszlát, taxiimázs! A Mercedes E osztály alapjaira olyan tanulmány született, ami a Panamerát és házon belül a CLS-t is unalmasnak láttatja, a hajtáslánc pedig minden képzeletet felülmúl: több mint 800 lóerőt állít hadrendbe. Túl szép, hogy igaz legyen? Aligha, jövőre állítólag kevés változtatással gyártásba kerül az AMG első hibridje.
Vágólapra másolva!

Figyelem, a nyugalom megzavarására alkalmas adat következik: a Mercedes-AMG GT Concept három másodpercen belül gyorsul százra, ami egy speed-motornál vagy szupersportkocsinál rendben lenne, de egy ötajtós, négyüléses óriáskupétól nem éppen szokványos érték. Ezzel a modellel nem csak a Porsche Panamera Turbo S (E-Hybrid) és az Audi RS7 vitorlájából fogják ki a szelet, de

a katapultként kilövő Tesla Model S köreit is megzavarhatják

– a vidéki utakat kísérő hatótávstressz nélkül.

Hasonló formavilágú, mint az AMG GT kupé, de más műszaki alapokra épül Forrás: Daimler AG

Az über-Merci ugyanis nem tisztán elektromos, hanem konnektorról tölthető hibrid hajtású lesz, méghozzá az első a házi tuningcégből néhány éve önálló sportautó-építővé avanzsált AMG történetében. Ez azt jelenti, hogy a hosszú orrba beépített négyliteres, V8-as turbómotorhoz egy hátsó villanymotor kapcsolódik, kerekenkénti szelektív nyomatékszabályozással.

A felnit és a kipufogót leszámítva a forma már nemigen fog változni Forrás: Daimler AG

Helyhiány miatt így le kell ugyan mondani a szintén hátulra száműzött váltóról (transaxle-elrendezés), lesz viszont összkerékhajtás és -kormányzás, plusz megannyi műszaki csemege. Aligha árulunk el titkot azzal, hogy a később jó eséllyel más csúcs-Mercedesekben is feltűnő EQ Power Plus hibrid rendszer

nem a takarékosságról, hanem a teljesítményről szól

(nem véletlenül hozzák összefüggésbe a Forma-1-es technikával), de azért az új, hatékony akkuval futja 25-30 kilométer elektromos hatótávra.

Sokkal látványosabb, mint a CLS

Arról nem árultak el konkrét adatot, mikor kerülhet gyártásba a különleges hajtáslánc, viszont maga a tanulmányautó

az ígéretek szerint már jövőre bemutatkozik szériaváltozatként,

és még 2018-ban megvásárolható lesz – igaz, kezdetben csak a megszokott, turbós benzinmotorokkal. Sajnos kedvenc részletünk, a visszapillantókat helyettesítő kamera a végtelenül földhözragadt törvényi szabályozás miatt egyelőre nem kerülhet gyártásba, így hagyományos tükrök kerülnek rá.

Szokatlan megoldás: a sárvédőből nő ki a visszapillantót helyettesítő kamera Forrás: Daimler AG

Jó eséllyel a középen kivezetett, Bugatti-stílusú kipufogó és a krómfelni is raktárba fog kerülni a tanulmányautóval együtt, viszont a kerámiafék és a háromdimenziós nappali fény, illetve speciális LED-fényszóró ott lesz a szériamodelleken is. Csakúgy, mint a Panamericana stílusú hűtőmaszk vörös oldalfalú vízszintes rácsokkal, a motorháztető két hosszanti domborítása vagy keskeny lámpákkal díszített, kicsit porschés stílusú far – még ha a brutális diffúzorok nélkül is.

Innen látszik igazán, milyen finoman kidolgozottak a részletei, mint az első sárvédők, a motorháztető és a tetőív Forrás: Daimler AG

Nyilván veheti fel a versenyt a klasszikus családi autókkal, de a Mercedes-AMG GT Concept négy felnőtt utasnak és csomagjaiknak állítólag elegendő helyet kínál, bár erről nehéz lenne meggyőződni úgy, hogy a nyilvánosságnak

még csak egy fotót sem mutatnak meg a belső teréről.

Ez valószínűleg az egyik következő idei nemzetközi autószalon programja lesz, remélhetőleg további információkkal együtt.

Maybach terepre, ez őrület

Sejkek, oligarchák, figyelem: olyan modellt mutatott be a Mercedes, amit a legmerészebb álmaikban sem gondoltak volna. A Mercedes-Maybach G650 Landaulet gyakorlatilag egy klasszikus terepjáró (G osztály), amit megnyújtottak, és a hátsó ülések felett kabrióvá alakítottak.


Aztán teletömtek minden létező extrával, a hátsó masszázsfotelek például egyenesen az S osztály luxusváltozatából érkeztek, de a műszaki összetevőkön sem spóroltak: az Unimogokhoz hasonlóan előre-hátra portáltengely kerül a lehető legjobb terepszögekért, a motorházető alá pedig egy V12-es turbómotor, 630 lóerővel. Csak 99 darabot gyártanak belőle, mellbevágó, bő 700 ezer eurós (210 millió forintos) áron.