Kimondták a kijózanító igazságot az elektromos autókról

elektromos töltőállomás
Budapest, 2015. október 14. Egy személygépkocsit tankolnak a budai Várban felállított elektromos töltőállomásnál 2015. október 14-én. MTI Fotó: Marjai János
Vágólapra másolva!
Az elektromos autók terjedését segítő tényezők közül csak kevés javult számottevően 2016-ban, áttörésnek egyelőre nyoma sincs.
Vágólapra másolva!

A stuttgarti központú IFUA Horváth & Partners vezetési tanácsadó cég tanulmánya szerint elsősorban az a gond, hogy

a gyártóknak nem sikerült elég mutatós és gazdaságilag is vonzó kínálatot teremteniük.

Ennek következtében tavaly lelassult az elektromos autók terjedése Németországban, ahol 2016 végén 69 ezer elektromos autó volt regisztrálva, s ezek közül 37 ezer volt tisztán elektromos meghajtású. Bár ez 60 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest,

a tempó lassabb, mint a korábbi esztendőkben.

Forrás: MTI/Marjai János

Ha az utolsó három évben elért bővülés átlagát sikerülne megtartani, akkor 2022-re futna egymillió elektromos autó a német utakon – állapítja meg a tanulmány. Eredetileg már 2020-ra el akarták érni az egymilliós számot, de nemrég

Angela Merkel kancellár is elismerte, hogy ez nem fog menni.

Pedig a német elektromosautó-piac európai összehasonlításban gyorsan bővül: az Európai Unióban forgalomba helyezett hibridek száma tavaly 27 százalékkal, a tisztán elektromos autóké pedig kevesebb mint 5 százalékkal nőtt az Európai Autógyártók Szövetségének adatai szerint.

Magyarországon piaci becslések szerint 2016-ban több mint 1000 zöld rendszámos autót helyeztek forgalomba. Ebből 40 százalék volt tisztán elektromos, a többi plug-in hibrid. A terjedést nem csak az akadályozza, hogy a modellválaszték szerény, de az is, hogy

a töltőhálózat lassan szélesedik, az árak pedig túl magasak. Ezt az e-autók vásárlásához adott támogatás sem ellensúlyozza.