A stuttgarti központú IFUA Horváth & Partners vezetési tanácsadó cég tanulmánya szerint elsősorban az a gond, hogy
a gyártóknak nem sikerült elég mutatós és gazdaságilag is vonzó kínálatot teremteniük.
Ennek következtében tavaly lelassult az elektromos autók terjedése Németországban, ahol 2016 végén 69 ezer elektromos autó volt regisztrálva, s ezek közül 37 ezer volt tisztán elektromos meghajtású. Bár ez 60 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest,
a tempó lassabb, mint a korábbi esztendőkben.
Ha az utolsó három évben elért bővülés átlagát sikerülne megtartani, akkor 2022-re futna egymillió elektromos autó a német utakon – állapítja meg a tanulmány. Eredetileg már 2020-ra el akarták érni az egymilliós számot, de nemrég
Angela Merkel kancellár is elismerte, hogy ez nem fog menni.
Pedig a német elektromosautó-piac európai összehasonlításban gyorsan bővül: az Európai Unióban forgalomba helyezett hibridek száma tavaly 27 százalékkal, a tisztán elektromos autóké pedig kevesebb mint 5 százalékkal nőtt az Európai Autógyártók Szövetségének adatai szerint.
Magyarországon piaci becslések szerint 2016-ban több mint 1000 zöld rendszámos autót helyeztek forgalomba. Ebből 40 százalék volt tisztán elektromos, a többi plug-in hibrid. A terjedést nem csak az akadályozza, hogy a modellválaszték szerény, de az is, hogy
a töltőhálózat lassan szélesedik, az árak pedig túl magasak. Ezt az e-autók vásárlásához adott támogatás sem ellensúlyozza.