A múlt héten adták át az átépített körforgalmat az M0-s és a 11-es út kereszteződésében, az új forgalmi rendet még szokniuk kell az autósoknak. Az Origo olvasója szerint ugyanakkor nem sokkal messzebb még nagyobb baj van, a levelét változtatás nélkül közöljük.
Olvastam a hírüket az M0-s körforgalom átadásáról. Szeretném azonban a figyelmüket felhívni egy alig egy km-rel távolabb lévő forgalmi anomáliára, amely Budakalász központjában működik, ahol naponta alakulnak ki olyan idegtépő dugók, ahol az alig pár perces út egy óra. A lámpák beállítása olyan, hogy van, amikor nincs forgalom, az autósok mégis nézik egymást, és mögöttük 20-30 gépkocsi is feltorlódik.
Reggelente a Pomáz-Budakalász út rendszeresen 20 perc. Lámpa nélkül ez egy perc. Amióta ez a lámpás kereszteződés működik, fuldokolnak a helyiek a kipufogógázoktól és a portól. Ez a lámparendszer kimondottan a szívatásról szól, Önök talán utána tudnak járni, hogy miért.
Megkerestük a Magyar Közutat, a társaság válasza szerint lehetne módosítani a kérdéses csomóponton. „Budakalász lakott területén belül, az O123/a számú Pomázi út – Budai út – Szentendrei út csomópontjában lévő forgalomirányító berendezés működését megvizsgáltuk, és
megállapítottuk, hogy az megfelelően működik, meghibásodásra utaló jelet nem találtunk”
- írta a Magyar Közút.
A társaság válasza szerint a vasúti átjáróval párhuzamos gyalogátkelőhelynél lévő jelzőlámpa nem önálló berendezés, hanem a csomóponti jelzőlámpa része, mely jelenleg is nyomógombbal van ellátva. Ennél a gyalogátkelőhelynél a berendezés három esetben állíthatja meg a járműveket:
Mivel a gyalogátkelőhely a HÉV-átjáró közelségében, 30 méteren belül található, ezért törvényi előírás szerint azt a jelzőlámpás irányításba be kell vonni. A Magyar Közút szerint megoldás lehet, ha az érintett gyalogátkelőhely áthelyezésre vagy megszüntetésre kerül, ezzel kapcsolatban az egyeztetések megkezdődtek Budakalász önkormányzatával.