A VW Polo már nem kisautó, hanem egy kicsinyített Golf

vw polo
Vágólapra másolva!
A Volkswagen bemutatta a Polo hatodik generációját, amely hatalmasat nőtt a kifutó modellhez képest. Élőben az őszi Frankfurti Autószalonon lesz először látható.
Vágólapra másolva!

Elkészült a Polo hatodik generációjával a Volkswagen, az autóra most már nyugodtan lehet mondani, hogy egy kicsinyített Golf. Nemcsak a formája és a méretei, hanem a padlólemeze miatt is, a nagytestvér MQB jelű platformját módosították a kisautó számára A0 jelöléssel.

Forrás: Volkswagen

A kifutó, nyolcéves Polo mellett az elmúlt években egy kicsit elszaladt a világ,

a Volkswagennek azonban nem volt sürgős reagálnia a trendekre.

Most egy csomagban megkapott mindent: a tengelytáv 94, a teljes hosszúság 200 milliméterrel nőtt, ami a korábbinál sokkal szellősebb beltér kialakítását tette lehetővé.

Forrás: Volkswagen

A 4053 mm-es hossz mellett 69 mm-rel, 1751-re nőtt a szélesség, egyedül a Polo magasságából csíptek le 7 mm-t (1446).

Az utastér mellett a csomagtartó mérete is jócskán nőtt,

280 helyett már 351 literes - mint annak idején a Golf ötödik generációjáé volt.

Forrás: Volkswagen

Az új Polo 14 külső színben, 12 különböző felnivel, 17-féle dekorációval és 11 kárpittal rendelhető, felárért van hozzá méretes új panorámatető is. A műszerfalat és a középkonzolt teljesen átdolgozták, a Volkswagen szerint "teljesen digitális" lett az autó.

Forrás: Volkswagen

Motorváltozattól függően az új Polo akár 70 kilogrammal is könnyebb elődjénél, kezdetben kilenc motorral lesz kapható. Az alapmotor egyliteres háromhengeres 65 lóerővel, de 75, illetve turbóval 95 és 115 lóerős változata is van.

Forrás: Volkswagen

Megjelenik a Polóban az új Golfból már ismerős négyhengeres 1.5 TSI 150 lóerővel, a GTI-ben pedig kétliteres turbómotor dolgozik 200 lóerővel.

Forrás: Volkswagen

A dízelek között két 1,6-os egység található, 80 és 95 lóerőre lőtték be őket.

Egyedülálló szolgáltatás ebben a méretosztályban a digitális, konfigurálható műszerfal,

ami a hatalmas középső érintőképernyőhöz hasonlóan természetesen feláras extra lesz. Nem kap ugyanakkor a Polo elektromos rögzítőféket, színes betétekkel feldobható műszerfala pedig a korábbinál fiatalosabb.

Forrás: Volkswagen

A Volkswagen-konszern vadonatúj kisautó-családjának van már egy olyan tagja, amely a Polónál hamarabb bemutatkozott: a 3,3 millió forinttól elérhető Seat Ibiza, amelyből ismerős lesz néhány új műszaki megoldás (LED-fényszóró, vezeték nélküli telefontöltő, adaptív tempomat stb.).