Ki nem találná, melyik EU-s országban van a legtöbb autó

Vágólapra másolva!
Luxemburg vezeti az ezer lakosra jutó autók száma alapján felállított rangsort az Európai Unióban - derül ki az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat által közölt adatokból.
Vágólapra másolva!

Az Eurostat 2015-re vonatkozó adatai alapján az Európai Unióban átlagosan

497 autó jutott 1000 emberre.

Luxemburgban 661 autó, Máltán 634 autó, a további sorrend pedig Olaszország (610 autó) és Finnország (590 autó).

A legkevesebb,

261 autó Romániában jut ezer emberre, majd Magyarország (325 autó),

Lettország (345 autó) és Horvátország (358 autó) következik.

2015-ben

Németország rendelkezett a legtöbb, 45 millió regisztrált autóval

az EU-n belül, Olaszországban 37 millió (2014-es adat), Franciaországban 32 millió autó volt.

A 2011-2015-ös időszakban több tagállamban jelentősen emelkedett a regisztrált autók száma, a

legnagyobb mértékű, 19 százalékos emelkedés Romániában volt,

Észtországban 18 százalékkal, Szlovákiában 16 százalékkal, Lengyelországban 14 százalékkal, Csehországban 12 százalékkal bővült az autók száma.

Mindössze három tagállamban zsugorodott az autók száma

a vizsgált ötéves időszakban: Görögországban két százalékkal, Horvátországban egy százalékkal, Litvániában pedig 27 százalékkal csökkent a regisztrált személygépjárművek száma – a kiemelkedően magas litvániai csökkenés döntően a megváltozott regisztrációs folyamatnak tudható be.

A benzines és dízel személygépjárművek arányáról 2015-re vonatkozóan 23 tagállamból állnak rendelkezésre adatok:

15 tagállamban az autók többsége benzines volt,

8 tagállamban (Belgium, Spanyolország, Franciaország, Lettország, Litvánia, Luxemburg, Ausztria, Portugália) pedig meghaladta a dízeles gépkocsik száma a benzines autókét.

Annak ellenére, hogy Európában egyre inkább próbálják növelni az alacsony károsanyag-kibocsátást biztosító autók arányát, a legtöbb uniós tagállamban egy százalék alatt maradt az alternatív üzemanyaggal működő személyautók aránya 2015-ben. Kivétel Lengyelország, ahol 2015-ben 16 százalék volt az alternatív hajtású személygépkocsik aránya, döntően az autógázzal (LPG) hajtott autók magas száma folytán. Olaszországban és Lettországban 8 százalék, Svédországban pedig 6 százalék volt az alternatív üzemanyaggal működő személyautók aránya 2015-ben.

Több tagállam jelentett nagyarányú 20 éves, vagy annál korábbi évjáratú gépkocsiállományt: a legnagyobb arányban Lengyelországban (33 százalék), Észtországban (26 százalék), Lettországban (22 százalék) és Finnországban (21 százalék) voltak régi személygépjárművek 2015-ben.

Ezzel szemben

kétévesnél fiatalabb autók a legnagyobb arányban Luxemburgban (33 százalék),

Belgiumban és Írországban (egyaránt 21 százalék) és Ausztriában (18 százalék) voltak 2015-ben.