Idén márciusban Máltán találkoztak az Európai Unió közlekedésért felelős miniszterei, hogy a közlekedésbiztonsági mutatók további javításáról egyeztessenek. Ezzel összefüggésben adott interjút márciusban Violeta Bulc közlekedésért felelős biztos a Die Weltnek, amelyben többek között azt mondta, hogy az EU tagállamainak meg kell vizsgálniuk annak a lehetőségét, hogy
a városi területeken 30 km/h-s sebességkorlátozást vezessenek be
- írta a Napi.hu.
A biztos szándékosan nem a lakott terület kifejezést használta, mert nem az a cél, hogy az alig lakott falvak főútvonalain is csak 30-cal lehessen végigdöcögni.
Arra a kérdésre, hogy itthon van-e döntéshozói akarat a 30-as zónák kiterjesztésére, a válasz az, hogy igen, de ésszel.
A korlátozott sebességű övezetek további alkalmazása, terjesztése közlekedésbiztonsági szempontból is támogatandó
- írta a lapnak az NFM.
„A korlátozás tömeges alkalmazása azonban nagymértékben szűkítené a hálózat átbocsátó képességét, ami
hosszú távon jelentős torlódásokat eredményezhetne.
Ez végső soron
a szabálykövetési hajlandóság visszaszorulásához vezethetne, így akár kontraproduktív intézkedés is lehet
- teszik hozzá.
A hatályos hazai szabályozás is lehetőséget ad csillapított forgalmú és korlátozott sebességű övezetek kialakítására, a tapasztalatok szerint a tervezők, közútkezelők, települési önkormányzatok élnek is ezzel a megoldással. A közeljövőben tehát
vélhetően újabb és újabb zónákban korlátozzák majd a sebességet 30 km/h-ra,
arra azonban nem kell számítani, hogy egységes szabályozás jön, vagyis a városi sebesség egyelőre 50 km/h marad.