Leszámol a hatótáv-stresszel a BMW új villanyautója

2017.09.12. 16:05

A Frankfurtban bemutatott i Vision Dynamics a négy év múlva érkező i5-öt vetíti előre. Úgy fest, kemény verseny vár majd a Teslára, és a tulajok is kevésbé lesznek kiszolgáltatva a töltőpontoknak.

A BMW a sok, már korábban kiszivárogtatott újdonsága mellett egy valódi világpremiert is tartogatott frankfurti szalonra, az i Vision Dynamics tanulmányautóét. Már hivatalos, hogy a 4,8 méter hosszú négyajtós kupéból lesz majd 2021-ben az új i5, ami az i3 és az i8 közötti űrt hivatott betölteni.

60, 80, 100 vagy 120 kW-os akku lesz rendelhető, utóbbival értendő a 600 kilométeres gyakolarti hatótáv (az elméleti 750 km)

Fotó: Csudai Sándor - Origo

A lapos kocsi sziluettje szinte pont úgy néz ki (még a színük is hasonló) mint az Audi Aicon tanulmányé, amelyet egy nappal korábban lepleztek le. Úgy tűnik, a BMW-nél már a "nyúlfog-dizájnban" látják a jövőt, ugyanis a villanyautó mellett a hibrid X7 i Performance tanulmány orrán is hasonlóan magas veséket alakítottak ki.

Szokni kell a stilizált hűtőrács veséket, amúgy a forma modern. Nem mutatták meg a tanulmány belsejét

Fotó: Csudai Sándor - Origo

Nem kell mindig töltőt keresni

A tisztán elektromos hajtású i Vision Dynamics kevesebb mint 4 másodperc alatt gyorsulhat fel 100 km/órára, a hatótávja pedig állítólag eléri majd a 600 kilométert.

Villanyautókban és hibridekben gondolkodunk, hirdeti a BMW, akárcsak a Mercedes és a VW-csoport

Fotó: Csudai Sándor - Origo

Klaus Fröhlich fejlesztési vezető Frankfurtban elmondta, hogy a komoly hatótáv annak lesz köszönhető, hogy az autóban ötödik generációs elektromos hajtás lesz, ami hatékonyabb motorokat és nagyobb energiasűrűségű akkumulátort jelent.

Azért a belső égésű motoros autókat se temessük! Íme, az új Z4

Fotó: Csudai Sándor - Origo

Fröhlich szerint a BMW 2025-ben, elsőként fogja bevezetni a teljesen megbízható, 5-ös szintű önvezetési képességet valamelyik i modellben, ami azt jelenti, hogy ez a kocsi már városban is képes lesz önállóan mozogni. Ebben az évben a BMW már 25 villanymotoros autót kínál majd a vevőknek, ebből 12 lesz tisztán elektromos, a többi konnektoros hibrid.

Várhatóan a szériagyártású i5 sem készül karbonból, csak néhány ilyen részlete lesz. Amúgy nagyszilárdságú acél, alumínium és műanyagok ötvözete a karosszéria

Fotó: Csudai Sándor - Origo

Már fejlesztik az szintén Frankfurtban bemutatott, harmadik generációs X3 tisztán elektromos változatát, és dolgoznak egy nagyobb méretű elektromos szabadidő-autón is, ami valószínűleg az i7 nevet kapja majd, de a projekt a gyárban még iNext néven fut.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK