Nagyon régóta várt, fontos változás jön az M0-son

Vágólapra másolva!
Az M0-son 11,5 kilométernyi útburkolat újul meg Nagytétény és Dunaharaszti között.
Vágólapra másolva!

Kihirdették az M0-s déli szakaszára kiírt mérnök közbeszerzés eredményét - írta a Magyarepitok.hu. A beruházó NIF Zrt. hirdetménye szerint

az M6-os autópálya (11,65-ös kilométerszelvény) és az 51-es főút (23,2-es kilométerszelvény) között végeznek rekonstrukciót.

A nyertes ECO-TEC Műszaki-Gazdasági Tanácsadó Kft.-nek és UTIBER Közúti Beruházó Kft.-nek a projekthez kapcsolódó független mérnöki és műszaki ellenőri feladatokat kell ellátnia, nettó 425 millió forintos végleges szerződési értéken.

A hirdetményből a mérnöki feladatok mellett a majdani kivitelezői feladat is kiderül: eszerint

a 11,5 kilométeres szakasz aszfalt burkolatú bal pályáját kell rekonstruálni, illetve egy nagyszilárdságú, kétrétegű, mosott felületű, 26 cm vastagságú betonburkolatot kell kiépíteni.

A projektben kilenc felüljárót, két aluljárót, valamint a Hárosi-Duna feletti Deák Ferenc-hidat is rekonstruálni kell, a feladat része többek közt a növénytelepítés és zajárnyékoló fal építése is.

A betonburkolat aszfalt helyetti újbóli alkalmazása a 2000-es években kezdett megjelenni Magyarországon a fokozott terhelésű útszakaszokon (pl. M0-s keleti szektora, budapesti buszmegállók előtti útszakaszok) a beton nagyobb teherbírása miatt. Hazánkban 1920 után jelentős mennyiségben készültek betonutak, az ötvenes évekre 1200 kilométert tettek ki, a 70-es évektől azonban leállt ez a fajta útépítés, így mára elenyészővé vált ezen utak aránya.

A Közlekedéstudományi Intézet egyik jelentése szerint ugyanakkor az USA-ban a gyorsforgalmi úthálózat fele ilyen, és jelentős a betonutak aránya Németországban, Ausztriában és Belgiumban is,

kihasználva a nagyobb élettartamot, teherbírást és kisebb mértékű nyomvályúsodást.