Fontos változás a magyar Opel-értékesítésben

2017.09.20. 15:34

Új, külföldi vezérigazgató került az Opel Southeast Europe (OSE) élére. Közben Magyarország harmadik legjobban fogyó autómárkája két új modellt is bevezetett, az eladásokban pedig egyre hangsúlyosabb a Peugeot-együttműködésben bővülő SUV-kínálat.

Dr. Enrico De Lorenzi az igazgatói poszton Dr. Wolf Károlyt váltja, aki továbbra is marad az OSE kötelékében és a továbbiakban egy speciális projekten dolgozik. De Lorenzi olasz állampolgár, 55 éves, nős és két nagykorú gyermeke van. Közgazdász végzettségű, Master diplomáját marketing és üzleti menedzsment témában szerezte.

Enrico De Lorenzi : "Hét év után úgy éreztem, szükségem van a váltásra. Az Opel Southeast Europe, mint régió és mint szervezet nagyon összetett és érdekes terület, amelyben sok lehetőséget látok."

Forrás: Opel Southeast Europe

25 éve dolgozik az autóiparban, először Olaszországban a Nissannál kezdte, a Fiatnál folytatta és 2005-ben csatlakozott az Opelhez. 2007 és 2010 között az Opel görögországi szervezetét vezette, 2010-től mostanáig az Opel Spanyolország vezérigazgatója volt. A múlt hónapban vette át az Opel Southeast Europe irányítását.

Magyarországról irányítják az egész régiót

Az Opel Southeast Europe a magyarországi Opel szervezet bázisán 1997-ben jött létre és akkor az elnevezés pontosan takarta a régiót, amelyet lefedett. Azóta sokféle változáson ment át az OSE, a szervezethez tartozó országok száma bővült és ma már a Baltikumtól Csehországig és Szlovákiáig összesen 14 ország tevékenységét irányítja, budaörsi központtal.

Magyarországon az év első nyolc hónapjában 7.315 Opel talált gazdára, ezzel az Opel mind összértékesítésben, mind pedig a személyautó piacon a harmadik helyen áll. Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója az értékesítés erősödését várja a kibővülő és jelentősen megújult modellpalettától.

Az idén nyár elején előbb az új Insignia mutatkozott be itthon, az új szabadidő autónk, a Crossland X hivatalos nyitánya pedig a szeptember 22-től, péntektől induló országos nyitott hétvége keretében most következik" - nyilatkozta az ügyvezető igazgató.

Mindenki SUV-ot akar, de mi lesz Szentgotthárddal?

Magyarországon az Insigniából már 566 az értékesített, illetve megrendelt autók száma, míg a hivatalosan csak most induló Crossland X-ből eddig 653 a megrendelések száma. "A legnagyobb ütemben növekvő SUV szegmensbe rövidesen érkezik a Mokka X és a Crossland X mellé az utóbbi nagytestvére, a Frankfurti Autószalonon bemutatott Grandland X, arra számítunk tehát, hogy már az idén, de elsősorban jövőre az új modelpaletta nagyban hozzájárul az Opel magyarországi sikereihez."

A Suzuki Vitara és más kedvező árú SUV-k ellenfele lehet a 4,44 millió forinttól kapható Opel Crossland X

Forrás: Adam Opel AG/Stephan Lindloff

Mint közismert, a GM-től a Peugeot-Citroen konszern vásárolta meg az Opelt, ami hosszú távon átszervezésekkel jár. A gyárakkal kapcsolatban még nem született döntés, így Szentgotthárd ügye is nyitott kérdés még - igaz, ott nem autók, hanem motorok készülnek. Az Opel Southeast vezetősége leszögezte, a magyar üzem korszerű, nagy és költséghatékony.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK