Ezt a BMW-t Rossi és Marquez sem érheti utol

2017.11.04. 10:00

A MotoGP-ben a Safety Car szerepét ezentúl egy 600 lóerős M5 tölti be.

Forrás: BMW

A BMW sportrészlege, az M GmbH közel 20 éve működik együtt a MotoGP-t szervező Dorna Sporttal és biztosítja évről-évről a motorversenyek királykategóriájának biztonsági autóját. A legújabb modell a BMW M5-re épül, de számtalan ponton módosították az utcaihoz képest.

Forrás: BMW

A Safety Car képességeinek egyik kulcsa az M xDrive összkerékhajtás, mely akár a teljes motorerőt is képes egyetlen hátsó kerékre irányítani. Ez az erő márpedig nem kevés, a 4,4 literes, duplaturbós V8-as benzinmotor 600 lóerő és 750 Nm leadására képes.

Forrás: BMW

A Garchingben található BMW M Manufaktur munkatársai alakították át az M5-öt MotoGP Safety Car-rá, a kiegészítő elemek közé tartoznak a különféle szénszálas alkatrészek, mint például az oldalsó küszöbök, a hátsó spoiler, az elülső vese-alakú rács, a külső visszapillantótükör, vagy a légbeömlő lécek. A kipufogórendszer titániumból készül, szénszálas kipufogóvéggel rendelkezik, és kifejezetten a versenypályán történő használatra tervezték.

A kagylóülések az M4 GTS-ből származnak,

Forrás: BMW

Az orr-rész légbeömlő nyílása egy prototípus, amelyet kifejezetten a Safety Car számára fejlesztettek, a motorháztető reteszelési megoldását pedig versenyautóktól kölcsönözték. A tetőn található lapos fénysáv modern LED technológiát alkalmaz, és speciálisan kialakított vezérlőn keresztül irányítható.

Fontos jelzőrendszert jelent az az elülső fényrendszer, mely az első rácsban elhelyezett kék LED lámpákra és fényszórókhoz illesztett villogó koronákra épül.

Forrás: BMW

 Az új Safety Car a MotoGP szezon utolsó versenyhétvégéjén (november 10-12.), a spanyolországi Valenciában mutatkozik be és a teljes 2018-as szezonban vezetni fogja a versenysorozat biztonsági autó flottáját.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK