Az International Council on Clean Transportation (ICCT) független környezetvédelmi szervezet hétfőn közzétett tanulmánya szerint
az új gépkocsik valójában átlagban 42 százalékkal több üzemanyagot fogyasztanak,
mint szabványos körülmények között. A kutatók egy éve is ugyanerre az eredményre jutottak, a helyzet tehát semmit sem javult.
Tíz éve még csak 15 százalék volt a különbség a gyári adat és a valóságban mért érték között"
- mondta Peter Mock, az ICCT európai igazgatója. A különbség 2013-ig 25 százalékra nőtt.
A nagyobb fogyasztás nemcsak nagyobb károsanyag-kibocsátást, hanem évente mintegy 400 euró többletköltséget jelent az autósoknak.
A nagy eltérés egyik oka, hogy a gyártók nem a valóságos üzemi körülmények közt mért adatokat adják meg,
hanem a labortesztek során nyert értékeket.
Az idén ősztől azonban a forgalomba kerülő új típusokra már szigorúbb előírások vonatkoznak.
Az ICCT-nek 2015-ben meghatározó szerepe volt az emissziós adatok manipulálásának leleplezésében, a dízelbotrány kirobbantásában.