Ezek most Magyarország legolcsóbb új autói, ennyit fog bukni rajtuk

2017.11.29. 11:24

Bár két márka is kínál kétmillió forintnál olcsóbban új autót, az értékvesztésük teljesen más.

Aki racionális, és pusztán eszközként kezeli az autót, annak az ár a legfontosabb tényező, azaz a legolcsóbb autókat fogja keresni. A Napi.hu szerkesztőségi blogja, a Buksza ezért az Eurotaxtól kérte el a magyar piacon kapható legolcsóbb autók listáját, és az ezek értékvesztéséről szóló adatokat.

A legolcsóbb autó a Dacia Logan 1.0 Access, amelynek listaára ezer forinttal marad a kétmilliós szint alatt. Aki a legolcsóbb autóval évi tízezer kilométert tesz meg évente átlagosan, az öt év múlva az Eurotax adatai szerint 1,2 millió forintért adhat túl rajta. A tulajdonos tehát az eredeti teljes vételár 60 százalékára számíthat. Ez egyben azt is jelenti, hogy évente átlagosan 160 ezer forint, havonta átlagosan több mint 13 ezer forint értékvesztést kell elkönyvelnie.

A Logannel azonos - kétmillió alatti - árban van a Lada belépőmodellje, az 1,6-os Granta, de nagyobb az értékvesztése: öt év múlva - évi 10 ezer kilométer futásteljesítménynél - a becsült eladási ár 952 ezer forint lesz, azaz az értékének több mint a felét elveszti. Havi szinten több mint 17 ezer forint lesz ez a tétel.

A harmadik legalacsonyabb listaárú autó szintén Dacia, a Sandero egyliteres motorral szerelt változata Access kivitelben. Ezért az autóért 2,16 millió forintot kell fizetni, öt év után pedig 1,264 millió forintot érhet. Ez összesen 41 százalékos, havi szinten közel 15 ezer forintos amortizációt jelent.