Ami jó, azon minek változtatni? - Nissan X-Trail 2.0 dCi teszt

2017.12.15. 14:20

Szeretne valamit, ami divatos, de mégsem kell megszokni, családias, de egy kicsit macsó is, országútra való, de nem jön zavarba a szőlőhegyen? A Nissan X-Trail még mindig az egyik biztos választás.

Alapvetően nem vagyok oda a SUV-divatért, ezt le kell szögeznem előre. Belátom azonban, hogy nem mindenki tud, vagy hajlandó eltekinteni egy autó külsejétől azért, hogy valamivel praktikusabb belsőt kapjon. Más magyarázat nincs, hogy miért választanak ennyien családi autónak crossovert vagy városi terepjárót, az érezhetően tágasabb, és általában gazdaságosabb egyterűek helyett.

Az előző két generáció teljesen egyedi volt, a mostani azonban nagyon hasonlít a Qashqaira, csak nagyobb. Még több fotó a galériában, kattintson a képre!Forrás: Bolla György

Kell az izmos kisugárzás, nincs mese, még akkor is, ha a bőr alatt csak egy kis dízel és elsőkerék-meghajtás lapul. Ilyen a divat és kész. Szerencsére vannak olyan versenyzők is a piacon, akik nem csak kiszolgálják ezt a vásárlói igényt, de valódi extra tudást tesznek mögé. Mint például az idestova 17 éve kapható Nissan X-Trail, mely újkorától egyike a terepre alkalmasabb országúti harcosoknak.

Sportosabb lett sok részlete a modellfrissítéssel, jól áll neki a bronzmetál fényezésForrás: Bolla György

Bizony, már majdnem két évtizede, amiben az a különösen szép, hogy az első, 2000-ben bemutatott generáció (gyári kód: T30) még ma sem hat igazán öregnek, annyira időtlen kocka lett. 2014 óta van velünk a legújabb, harmadik széria, mely a Nissan szerint rátett még egy lapáttal a típus népszerűségére, bemutatása óta folyamatosan növekszenek eladásai.

Magyarországon is sok hívet szerzett

A T32 eredetileg csak 1.6 dCi motorral volt elérhető, de 2016-ban kapott benzinest is, idei év elején pedig jött a jól ismert 2.0 dCi modernizált, Euro 6-os változata, majd az ősszel az enyhe ráncfelvarrást - ezek mind hozzátettek népszerűségéhez. A hazai képviseletet ellátó Nissan Sales Central and Eastern Europe elmondása szerint 2017. januárig kb. 4500 kelt el ebből a generációból a Visegrádi négyek piacán, ennek 20%-a hazánkban.

SUV-mércével az ügyesebb terepesek közé tartozik. Azért egy ponton leért az orra, de dicséretére legyen mondva, meg se nyikkant, nem reccsent semmi a homokba harapástólForrás: Bolla György

Ez nagyobb arány, mint amekkora szelet a magyar piac a teljes V4-ből, tehát az X-Trail nálunk kifejezetten népszerű. Na, ezt szabad szemmel is jól látni, mindhárom generáció képviselteti magát az itthoni utcaképben, és ha azt is hozzávesszük, mennyi Qashqai szaladgál mifelénk, kijelenthetjük: a Nissan crossoverek és SUV-ok bejönnek a magyaroknak.

Új hűtőrács szélesebb krómfoglalattal, karakteresebb lökhárító, szögletes ködlámpák: szemből sokkal határozottabb lett a fellépéseForrás: Bolla György

A facelift ezúttal a minimálisra szorítkozott: egy kicsit más az orrkialakítás, amiben extra pénzért teljesen LED-es fényszórót találhatunk, odabent pedig új a kormány. Elérhető ezen kívül pár új elektronikus extra is, de a kocsi alapvető jelleme egyáltalán nem módosult, és a motorkínálat is maradt háromtagú.

Lehetnénk heten, mint a gonoszok

Érdekes modellt kaptuk tesztre: a kínálat tetejéről érkező kétliteres dízelt, összkerékhajtással és automataváltóval, viszont nem a csúcsfelszereltséggel, hanem az itthon is népszerű N-Connecta módozatban, további extraként napfénytetővel kiegészítve. Ehhez a motor- és felszereltség pároshoz lehet hétüléses kivitelt is kérni, kerek 500 ezer forint felárért, a tesztautóból ez azonban kimaradt, amit egy kicsit sajnálok.

Gyári fotón így fest a hétszemélyes kivitel. Az X-Trail harmadik ülése ránézésre csak gyerekeknek lehet kényelmes, és nekik is csak akkor, ha nem zavarja őket a bezártság - ablak nem jut. Egyterűben biztosan kényelmesebb, de vészmegoldásnak jóForrás: Nissan

Az X-Trail ugyanis szép nagy batár lett, el tudom róla képzelni, hogy legalább gyerekek számára használható helyet tud adni a pótüléseken. És nem csak 6-7 utassal jöhet jól a harmadik sor, a hátsó-középső placcot ugyanis erősen korlátozza az öv csatja, az én gyerekeim (12-10-7 évesek) valószínűleg szívesebben utaztak volna egy sorral hátrébb, mint ott.

Ez bizony tágas, és a modellfrissítésnél megjelent a tologatható hátsó pad. Alaphelyzetben 15 literrel nőtt a csomagtér méreteForrás: Bolla György

Abból a szempontból különösen érdekes lenne az X-Trail 7-üléses verziója, hogy Qashqaiból ilyen már nincs, ezért számos európai piacon előfordul, hogy a crossoverből erre, a hétüléses SUV-ra lépnek fel a tulajok, amikor nő a család. De aki megelégszik öt üléssel, az sem fog a helyre panaszkodni, az X-Trail belső terei ugyanis kifejezetten tágasak.

Meglepetés a szuterénben

Elöl nem szorítja a térdet a középkonzol, a hátsó ülés pedig sínen tologatható, így akár tánctérnyi lábhely is keletkezhet - és a csomagtér még mindig elég nagy marad. Ha viszont előre húzzuk a padot, akkor aztán pláne jut hely a tárgyaknak, 565 literre még senkit sem hallottam panaszkodni.

Ehhez a felszereltséghez elektromos csomagtérajtó is jár, amit én utálok, mert sokkal lassabb, mint kézzel nyitni-csukni. De ha tele mindkét kezünk, akkor azért praktikusForrás: Bolla György

A pótülések helyét ráadásul dupla fenékkel használták ki a tervezők: alap esetben kényelmesen sík a kárpitozott padló, de ha valami koszosat raknánk be (ami egy SUV-val előfordul), akkor egy mozdulattal felhajtva és függőlegesen rögzítve az álpadlót, a könnyen tisztítható, merev műanyag "pincébe" jutunk, és már jöhet is a sáros gumicsizma. Ez alatt pedig még elfér a pótkerék és a 4x4 hajtás  - mondom, az X-Trail hatalmas.

Klasszikus rajzolatúak a műszerek. Aki digitálisra vágyik (plusz tabletre a műszerfalon), válassz a rokon Renault Koleost, gondolhatták a konszern vezetőiForrás: Bolla György

Az X-Trail tehát praktikus, és nem pazarolja túlságosan a helyet, még ha egy ugyanekkora egyterűben azért többet is találunk. Eddig jó, és elindulás után is van bőven pozitívum, hiszen a vezetési élménye abszolút rendben van, elfogadható rugózás mellett jó úttartást kapunk. Egy sportkocsi persze jobban kanyarodik, de aki valami sima kompaktból vált fel SUV-ra, nem fog hátrányt érezni, a kilátás pedig sokkal jobb.

Előző
  • 1
  • 2
Következő