A Budapesten elérhető flotta kezdetben 300 Volkswagen Up márkájú autóból áll majd, ebből 100 elektromos (e-Up) és 200 belsőégésű (benzines) jármű lesz - írta az Index.
A belsőégésű autókat évente, az elektromos autókat háromévente cserélik majd (a flottából kivett autókat az európai használatautó-piacon értékesítik).
Évente száz autóval bővül a flotta, és 2021-ig fokozatosan teljesen elektromossá válik.
Az elektromos autókat a Mol benzinkútjainál telepített nagyteljesítményű elektromos töltőkön töltik fel, jellemzően éjszakánként, amikor kisebb a forgalom.
A fogyasztónak az autó kiválasztása után 20 perc áll rendelkezésére, hogy az ingyenes foglalás törlése nélkül odaérjen a megjelölt gépkocsihoz. A szolgáltató 30-35 munkatárssal üzemelteti majd az autókat, ők intézik a tankolást, feltöltést, illetve a használati igényeknek megfelelően át is mozgatják az autókat.
66 forint lesz a percenkénti használati díj (a rivális GreenGóé 65 forint),
a szolgáltatás kialakítása előtt a Mol külföldi példákat tanulmányozott. A díjak az európai, például bécsi szolgáltatási díjakhoz képest 50-75 százalékos szinten indulnak, vagyis ami nálunk 66 forint lesz, az a nyugati szolgáltatóknál 85-123 között szóródik.
15 forintos a lefoglalási díj. Ez a „parkolási" díj olyan lesz, mint a taxiknál a várakozási díj, akkor ketyeg, ha egy ügyet intéző ügyfél nem szeretné elengedni az autóját, hanem azt a rövidebb „beszaladások", ügyintézések során megtartja, lefoglalja magának.
A Mol a második-harmadik évtől szeretne nyereséget elérni a szolgáltatással, amely nagyban függ attól, hogy milyen kihasználtsággal mozognak az autók.
A szolgáltatásban a gépkocsik leparkolása az ügyfél feladata, de a szolgáltató költsége.