Jön a percdíjas kocsik kora Budapesten, indul az autós Bubi

mol-limo
Vágólapra másolva!
Jövő év elején elindul a Mol-Limo, az új fővárosi carsharing szolgáltatás. Az autókat percenként 66 forintért lehet használni, és 15 forintért lehet két használat között is magunknál tartani.
Vágólapra másolva!

A Budapesten elérhető flotta kezdetben 300 Volkswagen Up márkájú autóból áll majd, ebből 100 elektromos (e-Up) és 200 belsőégésű (benzines) jármű lesz - írta az Index.

A belsőégésű autókat évente, az elektromos autókat háromévente cserélik majd (a flottából kivett autókat az európai használatautó-piacon értékesítik).

Forrás: Index/Mol-Limo

Évente száz autóval bővül a flotta, és 2021-ig fokozatosan teljesen elektromossá válik.

Az elektromos autókat a Mol benzinkútjainál telepített nagyteljesítményű elektromos töltőkön töltik fel, jellemzően éjszakánként, amikor kisebb a forgalom.

A fogyasztónak az autó kiválasztása után 20 perc áll rendelkezésére, hogy az ingyenes foglalás törlése nélkül odaérjen a megjelölt gépkocsihoz. A szolgáltató 30-35 munkatárssal üzemelteti majd az autókat, ők intézik a tankolást, feltöltést, illetve a használati igényeknek megfelelően át is mozgatják az autókat.

66 forint lesz a percenkénti használati díj (a rivális GreenGóé 65 forint),

a szolgáltatás kialakítása előtt a Mol külföldi példákat tanulmányozott. A díjak az európai, például bécsi szolgáltatási díjakhoz képest 50-75 százalékos szinten indulnak, vagyis ami nálunk 66 forint lesz, az a nyugati szolgáltatóknál 85-123 között szóródik.

15 forintos a lefoglalási díj. Ez a „parkolási" díj olyan lesz, mint a taxiknál a várakozási díj, akkor ketyeg, ha egy ügyet intéző ügyfél nem szeretné elengedni az autóját, hanem azt a rövidebb „beszaladások", ügyintézések során megtartja, lefoglalja magának.

A Mol a második-harmadik évtől szeretne nyereséget elérni a szolgáltatással, amely nagyban függ attól, hogy milyen kihasználtsággal mozognak az autók.

A szolgáltatásban a gépkocsik leparkolása az ügyfél feladata, de a szolgáltató költsége.