Ezek a legkelendőbb BMW-k Magyarországon

2018.01.16. 15:23

Világszerte és nálunk is eladási rekordot döntött a BMW Group. A tavalyi év értékelésén nem csak a vevők kedvenceit ismerhettük meg (igazi meglepetéssel a toplista élén), hanem a 2018-ban érkező újdonságokat és a trendeket is.

Tavaly rekordévet zárva összesen 2,46 millió járművet adott el a BMW Group, ebből bő kétmilliót tettek ki az anyamárka autói. Miniből összesen 371 ezer, BMW motorkerékpárból 164 ezer, Rolls-Royce luxusautóból pedig 3362 darab talált gazdára (a brit luxusmárkánál idén az új Phantom érkezése hozhat fellendülést).

Tavaly a közel 2,5 millió eladott autóból bő 100 ezer volt elektromos vagy plug-in, de ez is 65 százalékos növekedés tavalyelőtthöz képestForrás: BMW

Ami a trendeket illeti, a bajorok egyértelműen az árammal tölthető járművek terjedésére a legbüszkébbek, eladási számokban már fej-fej mellett haladnak a Teslával (igaz, a BMW-nél az elektromos autók mellett ebbe beleszámolják a plug-in hibrideket is). Jövőre már félmillió alternatív hajtású BMW járhatja a világ útjait, 2025-re ezek teszik ki a teljes gyártás negyedét.

Ezek voltak tavaly a magyarok kedvencei

Ami a hazai piacot illeti, 2698 darabos eladással itt is rekordot zárt a BMW, és még intenzívebb, 59 százalékos produkált a Mini - utóbbinál azonban szinte az alapoktól kellett építkezni, tavaly 224 autót adtak el. Ami a legnépszerűbb típust illeti, biztos sokan egy népszerű SUV-ra, vagy megfizethetőbb kategóriára tippelnének (3-as, vagy még inkább 1-es). Pedig ez volt a tavalyi sorrend:

  1. 5-ös sorozat
  2. 3-as sorozat
  3. X5
  4. X1
  5. 2-es sorozat
  6. 4-es sorozat
  7. X3

Ebből jól látszik, hogy nem feltétlenül csak anyagi szempontok, hanem a dizájn megítélése, és ami nagyon fontos, újdonságérték alapján döntöttek a vevők. A 2016 végén érkezett vadonatúj 5-ös első teljes évében tarolt, viszont a nagyon jól futó SUV-eladásokból alig profitált az amúgy népszerű méretű X3 - hiszen kifutó széria volt, az emberek inkább kivárták az utódmodellt.

Ez már a 2018-as év nagy reménysége: a tavaly év vége óta kapható új X3Forrás: BMW

Évek óta megfigyelhető trend, hogy a BMW-ügyfelek nemcsak a szabadidő-autóktól, hanem a limuzinoktól is elvárják az összkerékhajtást, főleg a drágább modellek miatt piacvezető 4x4 terén. További két elsőségről is szó esett a sajtótájékoztatón: a magánvevők kedvenc villanyautója az i3  (összesítésben a Nissan Leaf vezet), 500 köbcenti felett pedig tarolnak a BMW motorkerékpárok - minden negyedik eladott új gép ilyen.

Balra a BMW Group Magyarország ügyevezető igazgatója, Massimillano Di Silvestre, mellette a márka új nagykövetei: Osvárt Andrea színésznő, Schiffer Miklós stílustanácsadó és Dr. Almási Kitti klinikai szakpszichológusForrás: Origo

Folytatódik a modelloffenzíva

Mindez azonban még mindig nem elég ahhoz, hogy a bajor márka tartani tudja a lépést a Mercedes elképesztő növekedési ütemével, ezért 2018-ra rég nem látott modelloffenzívával készüknek. Íme, az elkövetkező fél év menetrendje:

  • Januárban, vagyis heteken belül érkezik az i3S, kompakt villanyautótól állítólag nem látott vezetési élménnyel és 184 lóerővel.
  • Márciustól lesz kapható a márka legkisebb SUV kupéja, az X2, ami egyben új stílusjegyeket is bevezet (újfajta vesék, BMW logó az ajtóoszlopon).
  • Szintén március: jön a 2-es Active/Gran Tourer facelift, többek közt duplakuplungos váltóval és új infotainment rendszerrel.
  • Első negyedévben megújul a három- és ötajtós, illetve kabrió Mini. A 2-es műszaki újdonságai mellett ez főleg frissebb optikát, dekorcsomagokat ígér.
  • Másodig negyedéven pedig végre megérkezik az i8 Roadster, és ezzel egy időben a Coupé is ráncfelvarrást kap: 374 lóerős lesz, immár 53 kilométer e-hatótávval.
Idénre ledobja tetejét a márka első plug-in sportkocsija, az i8Forrás: BMW

 A második félév magyarországi menetrendjéről még nincsenek publikus információk, biztos viszont, hogy három vadonatúj modellre lehet számítani. Ezek egyike a - tanulmányként eléggé ijesztő - óriás SUV, az X7 lesz, sportkocsi-fronton pedig rég várt újdonságok kerülnek gyártásba: a feltámasztott 8-as sorozat, illetve a Toyotával közös fejlesztésű kompakt sportgép, a Z4 Roadster.