Tavaly rekordévet zárva összesen 2,46 millió járművet adott el a BMW Group, ebből bő kétmilliót tettek ki az anyamárka autói. Miniből összesen 371 ezer, BMW motorkerékpárból 164 ezer, Rolls-Royce luxusautóból pedig 3362 darab talált gazdára (a brit luxusmárkánál idén az új Phantom érkezése hozhat fellendülést).
Ami a trendeket illeti, a bajorok egyértelműen
az árammal tölthető járművek terjedésére a legbüszkébbek,
eladási számokban már fej-fej mellett haladnak a Teslával (igaz, a BMW-nél az elektromos autók mellett ebbe beleszámolják a plug-in hibrideket is). Jövőre már félmillió alternatív hajtású BMW járhatja a világ útjait, 2025-re ezek teszik ki a teljes gyártás negyedét.
Ami a hazai piacot illeti, 2698 darabos eladással itt is rekordot zárt a BMW, és még intenzívebb, 59 százalékos produkált a Mini - utóbbinál azonban szinte az alapoktól kellett építkezni, tavaly 224 autót adtak el. Ami a legnépszerűbb típust illeti, biztos sokan egy népszerű SUV-ra, vagy megfizethetőbb kategóriára tippelnének (3-as, vagy még inkább 1-es). Pedig ez volt a tavalyi sorrend:
Ebből jól látszik, hogy nem feltétlenül csak anyagi szempontok, hanem a dizájn megítélése, és ami nagyon fontos, újdonságérték alapján döntöttek a vevők.
A 2016 végén érkezett vadonatúj 5-ös első teljes évében tarolt,
viszont a nagyon jól futó SUV-eladásokból alig profitált az amúgy népszerű méretű X3 - hiszen kifutó széria volt, az emberek inkább kivárták az utódmodellt.
Évek óta megfigyelhető trend, hogy a BMW-ügyfelek nemcsak a szabadidő-autóktól, hanem
a limuzinoktól is elvárják az összkerékhajtást,
főleg a drágább modellek miatt piacvezető 4x4 terén. További két elsőségről is szó esett a sajtótájékoztatón: a magánvevők kedvenc villanyautója az i3 (összesítésben a Nissan Leaf vezet), 500 köbcenti felett pedig tarolnak a BMW motorkerékpárok - minden negyedik eladott új gép ilyen.
Mindez azonban még mindig nem elég ahhoz, hogy a bajor márka tartani tudja a lépést a Mercedes elképesztő növekedési ütemével, ezért 2018-ra rég nem látott modelloffenzívával készüknek. Íme, az elkövetkező fél év menetrendje:
A második félév magyarországi menetrendjéről még nincsenek publikus információk, biztos viszont, hogy három vadonatúj modellre lehet számítani. Ezek egyike a - tanulmányként eléggé ijesztő - óriás SUV, az X7 lesz, sportkocsi-fronton pedig rég várt újdonságok kerülnek gyártásba: a feltámasztott 8-as sorozat, illetve a Toyotával közös fejlesztésű kompakt sportgép, a Z4 Roadster.