Ahhoz, hogy az M0-s teljes körgyűrűvé váljon, valamivel több mint 30 kilométer hiányzik.
Az utolsó szakaszt nehéz terepviszonyok között, a budai hegyeken át kellene megvalósítani,
ehhez több alagutat és viaduktot kell építeni, ami alaposan megdrágítja a beruházást - írta az Index.
Legutóbb ősszel a Miniszterelnökséget vezető Lázár János az egyik Kormányinfón arról beszélt, hogy még 2017-ben le akarják zárni a vitákat a nyugati szektor nyomvonaláról. Ezután kiválaszthatják a kivitelezőt, és az építkezés 2022-ben be is fejeződhetne. A Magyar Idők 2017. október 2-i cikke szerint meghirdették az eljárást a 10-es főút és az M1-es autópálya közötti rész (nyugati szektor) megvalósíthatósági tanulmányának elkészítésére.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. tájékoztatása szerint ez
az eljárás eredménytelenül zárult, újat kell kiírni, ami várhatóan 2018 első negyedévében fog megjelenni.
A 11-es és a 10-es főutat összekötő résznek (északi szektor) van környezetvédelmi engedélye, és elkészültek az engedélyezési tervek is, az építési engedély megszerzése folyamatban van.
Az M0-s nyugati szektorának még nincs elfogadott végleges nyomvonala, ezért még az érintett önkormányzatokkal sem egyeztettek róla.
Arra a kérdésre, hogy tartható-e a 2022-es határidő, a NIF azt válaszolta, hogy egy kormányhatározat szerint az előkészítési munkákat 2020-ban be kell fejezni,
„a további feladatok előrehaladása, ütemezése stratégiai döntések, NFM általi elrendelés és források rendelkezésre állásának függvénye". A várható költségekről még korai beszélni.