Noha a Dusternél generációváltás történt, valójában egy komolyabb ráncfelvarrást hajtottak végre a modellen. De nem is kellett többet, mert
a típus még hétévesen is igen jól fogyott, összesen már több mint egymilliót gyártottak belőle.
Az új generáció alapvetően a régi technikáját kapta meg, de ezen kívül
szinte minden részletét áttervezték, és számos olyan újítást vezettek be, ami sokkal élhetőbbé teszi.
Például a régi Duster legnagyobb gyengeségét, a kényelmetlen üléseket lecserélték, az újak végre jól formázottak és megfelelő komfortot nyújtanak. A frankfurti üléspróba után bővebben is írtunk az új Dusterről, ezt a cikket itt olvashatja el.
A magyar bemutató legnagyobb érdekessége az ár volt, és nyugodtan kijelenthetjük, hogy
sikerült olyan árat kalkulálni az autóhoz, ami okoz majd kellemetlen pillanatokat a konkurenciánál.
Az árlista 2,999 millió forinttól indul, de ebben a verzióban még nincs klíma és nem is rendelhető, vagyis igazából csak mutatóba létezik, sokat nem fognak eladni belőle. Az 1,6-os, 114 lóerős szívó benzinessel szerelt Essential változat 3,299 millió forintba kerül, a 100 ezres klíma, az 50 ezres tolatóradar és az ugyanennyibe kerülő ülésfűtés hozzáadása után egy
teljesen élhető autó lesz kapható 3,5 millióért.
Ehhez esetleg még egy metálfényezés 125 ezres tétele adódhat hozzá.
1,2-es turbómotor (125 LE) csak Prestige felszereltséggel kapható 4,449 millió forintért, összkerékhajtással ugyanez 4,999 millió forint. A legolcsóbb dízel (1.5 dCi, 90 LE) 3,799 millió forintba kerül Essential szinten, a fent felsorolt extrákkal pont megáll négymilliónál.