Megújult az 5-ös BMW ősi ellenfele - Audi A6 (2018) bemutató

2018.03.01. 15:33

Az Audi középső szedánja, az A6 megkapta a tavaly bemutatott nagy testvér, az A8 technikáját, és minden változat hibrid lett.

A régire hasonlító karosszéria nagyon áramvonalas, alaktényezője mindössze 0,24.
Kattintson a képre, galéria nyílik!
Forrás: Audi

A márciusi Genfi autószalonon ünnepli világpremierjét az Audi A6 új, ötödik nemzedéke, ami az A8-as szinte minden műszaki újdonságát megkapta. Például széria lesz az enyhe hibrid rendszer, amivel 0,7 literes fogyasztáscsökkenés érhető el. Ez a fékenergiát visszatáplálja, és a villanymotorral besegít a hajtásba, 55 és 160 km/óra között még a motort is le tudja kapcsolni, hogy „vitorlázzon" a kocsi. Később lesz konnektoros hibrid verzió is, ami megkaphatja majd a zöld rendszámot nálunk.

A hátsó lámpákat nem köti össze őket fénycsík, mint az új A7-esen és A8-asonForrás: Audi

Csak két motor lesz elérhető a bevezetéskor: a háromliteres, 340 lóerős V6-os biturbó benzines és az ugyanekkora dízel 286 lóerővel és 620 Nm nyomatékkal, később persze lesznek négy és nyolchengeresek is.

Akár 21 colos kerékkel is meg lehet rendelni a gyárból, oldalról nagyon hasonlít a régireForrás: Audi

Az összkerékhajtás széria hat hengertől felfelé, de nem mindegy, milyen motorhoz kapjuk: a dízelhez kifinomultabb, központi önzáró differenciálműves, állandó összkerekes, klasszikus Quattro rendszert adnak, míg a benzineshez olyat, ami csak akkor kapcsolja be a hátsó kerekeket a hajtásba, ha az elsők megcsúsznak (Quattro Ultra), hogy takarékoskodjon a fogyasztással.

A mild hibrid rendszer akkuja a csomagtartó padlójában van, önindító helyett egy szíjhajtású villanymotor/generátor végzi a motor berántását és a visszatöltést a 48 V-os hálózatbanForrás: Audi

Ez az első A6 generáció, amit már csak automatikus váltóval lehet megvenni, mivel az elődből mindössze minden 20. autót vettek meg kézi váltóval, ezért nem érte meg az újból is kínálni ilyet. Azért is jó, hogy alapáras az automata (a dízelhez hagyományos, a benzineshez dupla kuplungos), mert ezzel mind a 37 (!) db vezetéstámogató rendszer könnyebben tud együtt dolgozni.

Belül az A8-ból ismert MMI kezelőfelület várja az utasokat. A középkonzolon két, lenyomásra apró kattanással reagáló, ún. haptic feedback-es képernyő is van, a felső a menürendszeré, az alsó a klímáé, és utóbbin lehet betűket rajzolni is. Természetesen a vezető előtti műszerfal is digitálisForrás: Audi

Például a távirányítással, mobiltelefonról vezérelt önparkoló funkció és a lézerszkennert is használó, világújdonságnak számító 3-as szintű önvezető rendszer is, amelyet egyébként jogi akadályok miatt először csak német autópályákon lehet majd használni, 60 km/óráig.

Ez a normál A6 hátsó lábtere, hosszított tengelytávval csak Kínában lehet majd megvenni az autótForrás: Audi

A 4,94 méter hosszú új A6-os 7 mm-rel hosszabb, 12 mm-rel szélesebb, 2 mm-rel magasabb elődjénél, a kerekei 17-21 colosak lehetnek, a csomagtartó változatlanul 530 literes, de nagyobb lett a nyílása. Még a legkönnyebb A6 is 1575 kilót nyom, vagyis 25 kilóval nehezebb az elődnél, amiről a hibrid rendszer, főleg a padlóba rejtett lítium-ion akkumulátor tehet.

A feláras összkerék-kormányzás növeli az agilitást és csökkenti a fordulókör átmérőjét 1,1 méterrelForrás: Audi

Négyféle futómű is rendelhető: két passzív rendszer kényelmes vagy sportos hangolással, egy adaptív lengéscsillapítós acélrugós és egy változtatható hasmagasságú légrugós. Az A8-hoz készített, úthibákra előre reagáló, villanymotoros feszítésű, 48 V-ról üzemelő aktív futómű nem rendelhető, a változó áttételű első kormányzással kombinált aktív hátsókerék-kormányzás viszont igen. Ez 5 fokkal képes elforgatni a hátsó kereket, kis sebességnél az elsőkkel ellentétes, nagy sebességnél párhuzamos irányba.

Nehezebb lett elődjénél, de csökkent a fogyasztásaForrás: Audi

A felső-középkategóriás német limuzin értékesítése júniusban kezdődik Európa-szerte, ősszel mutatkozhat be a kombi és a többi motorváltozat. Nagy valószínűséggel az Avantból ismét lesz majd terepes Allroad és sportos RS6 verzió is.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK