Meg fog lepődni az új Skodán: olyan trükkösen spórol, ahogyan senki

2018.03.07. 13:31

A Vision X tanulmány nem csak a jövőre érkező kis SUV formájából, de egy érdekes alternatív hajtásból is ízelítőt adott a Genfi Autószalonon: elsőként kombinálja a gázüzemet és a hibrid hajtást.

A #metoo kampány nem minden standról üldözte el a csinos hoszteszeket. Még több fotó a galériában, kattintson a képre!Fotó: Gulyás Péter

Genfben a Skoda megmutatta, nagyjából hogyan fog kinézni a 2019-ben érkező kis szabadidő-autója, ami a Seat Arona és a Volkswagen T-Roc testvérmodellje lesz. 4,25 méteres hosszával a Skoda tanulmánya mindkettőn túlnyúlik, emellett a tengelytávja is hosszabb.

Hosszabb, mint a VW T-Roc, családi autónak is beválhatFotó: Gulyás Péter

Az alapforma vélhetően már nem sokat fog változni, a kettéosztott LED-es lámpák is valószínűleg hasonlóan néznek majd ki a sorozatgyártásba kerülő verzión, de a kilincsek megjelennek majd, hátul kettő helyett háromszemélyes lesz a pad és a kerekeket is kisebbre fogják cserélni.

Izgalmasak a lámpák, nincs Skoda-logóFotó: Gulyás Péter

A Skoda Vision X tanulmányautó érdekes hibrid hajtással készült, amely a sűrített földgáz (CNG), a benzin- és az elektromos hajtást ötvözi. Emellett a Vision X a cseh márka első olyan összkerékhajtású járműve, amelyik nem használ kardántengelyt, mivel a hátsó tengelyt csak az egyik villanymotor hajtja.

Elképesztően olcsón üzemeltethető a CNG-s hibridFotó: Gulyás Péter

Az 1,5 literes, 130 lóerős turbómotort sűrített földgázzal (CNG) való üzemelésre fejlesztettek, a gáztartályok a hátsó ülés alatt, illetve a hátsó futómű mögött kaptak helyet. A két elektromos motor közül a szíjhajtású indítógenerátor az első hajtásba segít.

Komoly eladások várhatók, ha jövőre piacra kerülForrás: Skoda

A másik, 28 lóerős villanymotor egy 48 V feszültségű, mindössze 1,5 kilowattórás lítium-ion akkumulátorral működik együtt, amely menet közben a fékenergia-visszatöltés révén töltődik. A kis SUV a menetviszonyoktól függően első-, hátsó-, vagy összkerékhajtással is üzemelhet, a hátsó villanymotor 70 Nm nyomatéka az elindulás pillanatától rendelkezésre áll.

Az anyagokat leszámítva hasonló belső térre számíthatunkFotó: Gulyás Péter

Tisztán elektromos üzemben az akkumulátorok kapacitása csak két kilométer megtételére elegendő, a fosszilis üzemanyagok – van egy tartalék benzintartály is – elégetésével azonban állítólag 650 kilométeres hatótávolság is elérhető.

A szériaváltozat azért ötszemélyes leszFotó: Gulyás Péter

A Vision X tanulmány a 0-100 kilométer/órás sprintet 9,3 másodperc alatt teljesíti, a végsebessége pedig megközelíti a 200 km/órát.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK