A Toyota RAV4 legújabb, ötödik generációja
2019 elején jelenik meg Európában.
Az unalmas formákat végre robosztus, futurisztikus dizájn váltotta le, az új RAV4 sokkal keményebb terepesnek tűnik elődjénél. Nem csak a szélesség, a hossz, a nyom- és a tengelytáv nőtt meg, hanem a hasmagasság is.
A 4,6 méter hosszú, középkategóriás SUV a Priushoz és az új Aurishoz hasonlóan
a Toyota globális platformjára (TNGA) épül,
így nem csak a súlypontja került mélyebbre, de jobb lett a súlyelosztása is, emellett merevebb és könnyebb lett a karosszériája.
A RAV4 elérhető lesz egy 2,5 literes hibrid hajtással és egy kétliteres benzinmotorral,
dízel később sem lesz.
Egyébként a régi RAV4-et 85 százalékban a hibrid hajtással vették Magyarországon, nincs okunk kételkedni benne, hogy az újnál megváltozna a helyzet.
A hibrid változathoz a Toyota egy teljesen új hajtást tervezett, amiben
egy második elektromotor hajtja meg a hátsó kerekeket,
de a kétliteres benzinmotorhoz csatlakozó mechanikus, kardános összkerékhajtást is továbbfejlesztették. Mindkét motor kapható lesz elsőkerék-meghajtással is, a benzineshez kézi váltót adnak alapáron, de automata is kérhető.