A Magyarországon is jelenlévő Robert Bosch GmbH német technológiai óriásvállalat olyan technológiával állt elő, amely
nem csupán a labortesztekben, hanem valós közlekedési körülmények között is egy nagyságrenddel csökkenti a dízelmotorok nitrogén-oxid-kibocsátását
- írta a Napi.hu. A cég máris a dízelmotorok megmentéséről beszél.
A Bosch mérnökei a motorok levegőellátásának és hőháztartásának szabályozását módosították
úgy, hogy eközben a jelenleg is használatban lévő technológiát fejlesztették tovább. A mérések szerint a 2020-ban életbe lépő károsanyag-kibocsátási szabványban foglalt maximum tizedére csökkenthetik a levegőbe kerülő nitrogén-oxid mennyiségét.
A 2020-as szabvány kilométerenként 120 milligramm nitrogén-oxid kibocsátását engedélyezi autópályán, ám a Bosch új technológiája már most 13 milligrammot tud.
Városban, ahol nagyobb az autók fogyasztása, 40 milligrammra szorították le ennek a mutatónak az értékét.
A Bosch azt állítja, hogy az újításával sok-sok évvel meghosszabbíthatja a dízelek túlélését.