Itt a nagy fordulat, mentőövet dobtak a dízelautósoknak

dízel autó, füst
Motor vehicle exhaust gases. Paris, France VOISIN/PHANIE
Vágólapra másolva!
A német Bosch azt állítja, hogy olyan technikai újítást fejlesztett ki, amely a dízelmotorok jelenlegi hardverjére épül, ezért olcsó, de az előírások töredékére csökkenti a nitrogén-oxid-kibocsátást.
Vágólapra másolva!

A Magyarországon is jelenlévő Robert Bosch GmbH német technológiai óriásvállalat olyan technológiával állt elő, amely

nem csupán a labortesztekben, hanem valós közlekedési körülmények között is egy nagyságrenddel csökkenti a dízelmotorok nitrogén-oxid-kibocsátását

- írta a Napi.hu. A cég máris a dízelmotorok megmentéséről beszél.

A Bosch mérnökei a motorok levegőellátásának és hőháztartásának szabályozását módosították

úgy, hogy eközben a jelenleg is használatban lévő technológiát fejlesztették tovább. A mérések szerint a 2020-ban életbe lépő károsanyag-kibocsátási szabványban foglalt maximum tizedére csökkenthetik a levegőbe kerülő nitrogén-oxid mennyiségét.

A 2020-as szabvány kilométerenként 120 milligramm nitrogén-oxid kibocsátását engedélyezi autópályán, ám a Bosch új technológiája már most 13 milligrammot tud.

Városban, ahol nagyobb az autók fogyasztása, 40 milligrammra szorították le ennek a mutatónak az értékét.

A Bosch azt állítja, hogy az újításával sok-sok évvel meghosszabbíthatja a dízelek túlélését.