Egy Audi, amiben rettegnek az utasok, a sofőr pedig vigyorog – Audi RS 5 teszt (2018)

autó gépkocsi Audi
Audi RS5
Vágólapra másolva!
A Porsche-motoros RS 5-ben az a jó, hogy négy ember kényelmes és kulturált túrakupéja is tud lenni, miközben a menetteljesítményeivel még az egzotikus szupersportautókat is megszorongatja. Ha pedig csúszik az út, akkor már az Audi fog nyerni. Csak az árát nehéz megemészteni, extráktól függően két-három alap A5 kupé is kijön belőle.
Vágólapra másolva!
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi

Még bele sem ültem az új Audi RS 5-be, de már akkor úgy gondoltam, hogy én ezt az autót bizony nem fogom szeretni. Ennek egyetlen oka volt, hogy

az új 2,9 literes biturbó V6-os leváltotta az Audi valaha volt egyik legjobb motorját,

a karakteres hangú, fordulatszámra éhes 4,2 literes szívó V8-ast.

autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi

Az előző RS 5 - amit anno a legendás ős-Quattro szellemi utódaként mutattak be 2012-ben – minden összehasonlító tesztben elvérzett a BMW M4-gyel és Mercedes C 63 AMG-vel szemben, de a motorjának kiválóságát senki sem vonta kétségbe.

Egy legendás motor távozott

Hiába volt évekkel ezelőtt, máig tisztán emlékszem arra, amikor a Red Bull Ringen és a környékbeli hegyekben vezethettem az előző generációs RS 4-et, ami szinte ugyanaz az autó, mint az RS 5, csak kupé helyett kombi karosszériával. Ugyan messze nem volt tökéletes - kicsit darabos volt a mozgása, a versenypályán tolta az orrát, a kormányát sportos állásban nehéz volt tekerni, és az érzés is hiányzott belőle –, de minden hibáját azonnal megbocsátottam, amikor a fordulatszámmérő elkezdett a 7000 feletti tartományban kalandozni.

autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi

Ekkor a pörgős V8-as őrült tombolásba kezdett, kieresztette hangját, amihez a két ovál kipufogócső öblös dörmögése adta az aláfestést. Dynamic menetprogramban a dupla kuplungos S-tronic váltó durván, szinte csattogósan, de villámgyorsan zongorázott végig a fokozatokon.

Kicsit olyan volt, mint egy felextrázott, bőrüléses DTM gép.

autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi

Egészen 8400-ig lehetett forgatni a gázpedál legkisebb pöccintésére is azonnal reagáló nyolchengerest, amely 450 lóerejét 8250-nél adta le, akár egy versenymotor. Nemrég sajnos

az Audi az emissziós normák szigorodása miatt leállította a V8-as gyártását Győrben,

már az R8-hoz sem lehet rendelni, pedig azzal még harmonikusabb volt a középmotoros sportautó, mint az erősebb, de nehezebb V10-essel.

Ezt már Porsche-motor hajtja

Az új RS 4/RS 5 generáció már egy vadonatúj, Porschéval közösen kifejlesztett 2,9 literes biturbó V6-ost használ. Ennek vannak hagyományai az RS Audiknál, ugyanis már az első ilyen sportmodellt, az 1994-ben bemutatott RS 2 Avantot is a Porschével alkották meg.

autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi

Az új motor

változatlanul 450 lóerős, de a nyomatéka 430 helyett 600 Nm,

ráadásul nem 4000-es, hanem már 1900-as fordulatszámnál, ami borzasztóan sokat számít a mindennapi közlekedésben. Ez az RS 5 már akkor is rettentő erősnek érződik, ha nem pörgetik a motorját leszabályozásig, az előzések pillanatokig tartanak, ami a biztonságot is növeli az országutakon.

autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi

A változó szelepvezérlésű, közvetlen befecskendezésű motor két turbója a mai divatnak megfelelően a V-alakú blokk belsejében helyezkedik el, mindkettő egy-egy hengersor töltéséért felel. Mivel így a gázoknak rövidebb utat kell megtennie a hengerek és a feltöltő között, gyorsabban pörögnek fel a turbinák, és javul a gázreakció.

Bivalyerős, de takarékos is tud lenni

De a nagy truváj, hogy részterhelésnél a motor keverékképzése az ún. B-ciklusra vált, ami hasonlít a Toyota Priusok által használt Atkinson-ciklusra, csak turbós (Miller) kivitelben, nagyobb teljesítményre optimalizálva. Ez lényegében

a szívószelep késleltetett zárásával

a pillanatnyi igényekhez állítja be a sűrítési viszonyt, amivel növeli a motor hatékonyságát.

autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi

Ettől lesz elképesztően takarékos az Audi, persze csak akkor, ha az önmérsékletet tanúsítva az erejének csak a töredékét használjuk ki.

A digitális műszerfal egyébként folyamatosan tájékoztat a felhasznált erőtartalékról,

így megtudtam, hogy 50 km/óránál mindössze a teljesítmény 1 százaléka kell a tempó tartásához, de autópályán is elég 9-10 a 130-hoz...

autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi

Az új RS 5 a nagyobb nyomatéka és a 60 kilóval kisebb tömege miatt elődjénél 0,6 másodperccel hamarabb gyorsul fel 100 km/órára, miközben az átlagfogyasztása 17 százalékkal lett alacsonyabb.

A katalógusban 8,7 liter szerepel átlagként,

és ami ennél is meglepőbb, az autó többé-kevésbé hozza is ezt az értéket: Budapestről úgy értem le vele a Balaton északi partjának közepére, hogy átlagfogyasztás 7,5 liter lett, persze ekkor csak simogattam a gázpedált a talpammal. Persze városban inkább a 13-14 liter a reális, ez az autó egyszerűen nem oda való.

Mindennapi autónak is beválik

Kissé csalódás, hogy a motornak kevés a karaktere, és nem csak a régi V8-ashoz képest, hanem a legjobb turbómotorokhoz képest is. Mivel alul nincs korlátozva a nyomatéka, hanem ott is folyamatosan húz, felül elmarad az extázis, amit a szívómotorokban annyira szeretünk. Csak padlógáznál, magas fordulaton kezd megjönni a hangja, igaz, akkor legalább vérpezsdítően szól.

autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi
autó gépkocsi Audi

Még a 436 ezer forintba kerülő, csappantyúkkal ellátott, állítható hangerejű RS Sport kipufogórendszer is meglehetősen diszkrét, bár legtöbbször többet hallani belőle, mint a motorból. Indítás után dörren egyet, és Dynamic állásban visszaváltáskor is pukkangat, de csak amolyan polkorrekt módon. Persze ezt tudatos tervezés eredménye,

az RS 5 csendességét valószínűleg elvárja a vevőköre,

mert többek között ettől lesz a mindennapokban és a hosszú utazásokon is remekül használható.

Kattintson a második oldalra, ha kíváncsi, milyen meghajtani az RS 5-öt!