A legszebb Ferrarit a milliárdosok sem vehetik meg

Ferrari SP38
Vágólapra másolva!
Csak egyetlen példány létezik a szépséges SP38-ból, amelynek formáját a legendás F40 inspirálta.
Vágólapra másolva!
Az SP 38 első nyilvános fellépése a Concorso d'Elegenanza Villa d'Este kiállításon lesz a Komói-tó partján május végén Forrás: Ferrari

A Ferrari egyedi járműveket készítő One-Off programja nem mindig készít olyan autókat, amelyek szebbek az alapjukat adó „tömegmodelleknél", de a legújabb kreációjukról ez biztosan állítható.

Szerencsére a nagy múltidézés nem kusza vonalakat vagy olcsó retró dizájnt, hanem egy letisztult, harmonikus, modern formát eredményezett Forrás: Ferrari

Elsősorban az 1987-ben bemutatott legendás F40 formáját szerették volna megidézni az új SP38-cal,

de a Magnum-féle 308 GTB is hatott a tervezőkre,

ami az első lökhárítón látszik. Sőt, az ék alakú sziluett, a csillag alakú felnik és a bukósisakszerű ablakok miatt a Lancia Stratos is beugorhat a szemlélőnek az SP38 nézegetése közben.

Az F40-re elsősorban a különleges motorborítás emlékeztet, amely a 488 GTB hátsó szélvédőjét helyettesíti Forrás: Ferrari

Nem egy külső stúdiót bíztak meg a dizájnnal, hanem a Ferrari házi tervezőrészlege,

a Ferrari Design Centre rajzolta meg

az ék alakú, enyhén előre döntött karosszériát. A titkos vevő kívánsága az volt, hogy vizuális értelemben az autó tömegének nagy része a hátsó kerekeknél összpontosuljon, és, hogy a lehető legkeskenyebb fényszórói legyenek.

Az év alakú oldalnézet a Lancia Stratost idézi meg Forrás: Ferrari

A szénszálból készült karosszérialemezek alatt a jelenlegi belépő középmotoros Ferrari, a 488 GTB technikája rejtőzik, a 3,9 literes V8-as biturbó motor változatlanul 670 lóerős.

Ez a motor méltó az F40 örökségéhez,

hiszen már azt a típust is egy V8-as turbómotor hajtotta, igaz, az "csak" 2,9 literes volt és 478 lóerős.

Ha egy nagy hátsó szárnyat és három kipufogót is kapott volna az SP38, még jobban emlékeztetne az F40-re Forrás: Ferrari

A formatervezőknek ügyelnie kellett arra, hogy a turbómotor jelentős levegőigénye miatt megfelelő méretű légbeömlőket alakítsanak ki, már csak azért is, mivel a kocsit

versenypályán is szeretné használni a tulajdonosa.

Róla amúgy semmit nem lehet tudni azon kívül, hogy a gyár egyik leghűségesebb ügyfele, és, hogy az átvétel után az első útja az SP38-cal Fioranóba, a Ferrari házi tesztpályájára vezetett.