Soha nem látott újítás az új Audin, ez lehet az autózás jövője

Audi E-Tron
Vágólapra másolva!
Az idén érkező elektromos E-Tron lesz az első szériaautó virtuális tükrökkel.
Vágólapra másolva!
Egy SUV-hoz képest rendkívül áramvonalas az E-Tron Forrás: Audi

Az Audi több mint 1000 órát tesztelte szélcsatornában az első teljesen elektromos hajtású modelljét, hogy minél kisebb legyen a légellenállása.

Végül az alaktényező 0,28 lett,

aminél jobbat csak a Tesla Model X tud felmutatni a SUV-ok közül a 0,24-es értékével.

Az idén bemutatkozó, és jövőre megvásárolható villanyautó 400 kilométert tud majd megtenni egy töltéssel a WLTP szabvány szerint. A jó hatótávolság elérésében kulcsfontosságú a kedvező légellenállás, amit többféle trükkel értek el.

Ha megrendelik a kamerás tükröket az autóhoz, a kocsi szélessége 15 centivel csökken Forrás: Audi

Az egyik a feláras virtuális külső tükör, amit elsőként ehhez a típushoz lehet megrendelni az összes sorozatgyártású autó közül (eddig csak tanulmányautókon láthattunk ilyen megoldást).

Ezek a tükrök sokkal kisebbek, mint hagyományos társaik,

mivel tükröződő üveglap helyett egy apró kamerát tartalmaznak. A kamerák képét egy-egy, az ajtó és a műszerfal közé tett OLED kijelzőn lehet majd nézni, három nézet választható: autópálya, kanyarodás és parkolás.

Így néz ki hagyományos tükrökkel az Audi E-Tron Forrás: Audi

Emellett az E-Tron alja szinte teljesen burkolt lesz, az alsó védőlemez golflabda-mintájú gödröcskéi tovább javítják a légellenállást egy teljesen sík lemezhez képest. Természetesen a hűtőrács lamellái is csak akkor nyílnak ki, ha kell hűtőlevegő az első fékek, a légkondicionáló és a hajtásrendszer alkatrészei számára.