Lehet, hogy a vezetőjénél is okosabb? - Audi A6 menetpróba

Audi A8 (2018)
Vágólapra másolva!
Kizárólag automataváltóval és mild hibrid technikával küldi piacra az Audi a legújabb, C8 kódjelű A6-ost, ami ötméteres hossza mellett tudásával is majdnem mindent visz. Új asszisztensei ugyanis nem csak a vezetés kényelmét és biztonságát segítik, hanem üzemanyagot is tudnak spórolni. És úgy fest, itt adják meg a dízelmotorok utolsó esélyét.
Vágólapra másolva!

Ó, azok a régi szép idők, amikor még az ember volt a gép ura! A 2000-es évek elején mi, autós újságírók kórusban fanyalogtunk, ha az ESP határhelyzetben túlságosan beavatkozott, vagy a kormányrásegítés tompította a kanyarok élét, netán ha egy sportmodell kézi váltója nem pattant be katonásan a megfelelő fokozatba.

Audi A6, 2018, Audi A6 Sedan
Audi A6, 2018, Audi A6 Sedan
Audi A6, 2018, Audi A6 Sedan
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A6 (2018)
Audi A6 (2018)
Audi A6 (2018)
Audi A6 (2018)
Audi A6, 2018, Audi A6 Sedan
Audi A6, 2018, Audi A6 Sedan
Audi A6, 2018, Audi A6 Sedan
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A6 (2018)
Audi A6 (2018)
Audi A6 (2018)
Audi A6 (2018)
Audi A6, 2018, Audi A6 Sedan
Audi A6, 2018, Audi A6 Sedan
Audi A6, 2018, Audi A6 Sedan
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A8 (2018)
Audi A6 (2018)
Audi A6 (2018)
Audi A6 (2018)
Audi A6 (2018)

Ma pedig beülünk egy újdonságba, na jó, egyelőre csak a szűk elitbe, és csak nézünk, mint Rozi a moziban. Alig két évtized alatt eljutottunk oda, hogy ugyan továbbra is van kormány, pedálsor, meg műszerfal az utcai autókban, de a jobbakban az úti célt szóban bediktálva akár hátradőlve várhatjuk, hogy eljussunk a kívánt helyre.

Itt tartunk fél évszázaddal az Audi 100 után

Igaz, egyelőre évekig tartana, amíg megérkeznénk, a jog ugyanis hézagos e területen, az egyes országok jogalkotói azonban már ébredeznek, hogy

milyen jól lehet aludni 130-cal az autópályán.

S idővel talán az is bele fog majd férni, hogy üres járművek közlekedjenek - tegyük fel- a belvárosban a tényleges úti cél és a parkolóhely között, illetve az autómegosztós, autóbérlős szolgáltatók is nyilván örülnének, ha az eszközeik maguktól visszatalálnának a telephelyre.

Újdonság a Super Quattro, amely alapesetben nyitva tartja a központi differenciált, s csak elsőkerék-hajtást ad, tapadásváltozás esetén viszont azonnal bevonja a hátsó kerékpárost a hajtásba Forrás: Audi

Gondoljunk csak bele, az emberiség majdnem 50 éve lépett a Holdra, a robotpilóták évtizedek óta hasítják az eget, az A6, leánykori nevén Audi 100 pedig épp 50 éve jelent meg piacon. Szóval az, hogy

a legújabb A6 harmadik szintű önvezetési szinttel rendelkezik

és okostelefon vezérléssel ki-beáll helyettünk a garázsból, csupán a jéghegy csúcsa.

38 asszisztens dolgozik egymással összhangban az új A6-osban, hogy kiküszöböljék az embert, mint hibaforrást a rendszerben. A jogi szabályozás egyelőre a 3. szintű önvezetést engedi, azaz parkolni önállóan, sztrádázni kormányfogással lehet Forrás: Audi

Éppen ezért amilyen könnyedség járta át az érzékeim a Porto környéki borvidék szerpentinjein az Audi volánja mögött, legalább olyan mértékű drukk kerített hatalmába akkor, amikor elérkezett a menetbeszámoló készítésének ideje. Nehogy kihagyjak belőle valami fontosat!

Tud magától menni, feltéve, hogy...

Ezt persze el lehetne annyival intézni, hogy nyugalom, a gyáriak nem hagytak ki belőle semmit. És ez így igaz: az évente 2 millió darabszámot értékesítő német prémiummárka egyik húzómodelljének generációváltásakor mint mindig, most is kiderült, mit tud ma az autóipar, másrészt

előrevetíti, mit kap majd a tömegautós 5-10 év múlva,

amikor a használt autók áresése révén sokkal többen részesülnek a kiváltságokból.

A három és fél kijelzőből kettő érintőképernyős: a klimatizáció kattogó monitorral működik, a virtual cockpit személyre szabható, de nem érintős, akárcsak a head up display, ami ugyebár csak egy projektorkép Forrás: Audi

Az önvezetés, amely ugyebár a vezetőasszisztensek összehangolt működésének eredménye, elméletben elérhető, a gyakorlatban azonban csak éber és cselekvőképes vezető tudja folyamatosan haladásra bírni az új A6-ot.

A helykínálattal természetesen nincs gond, de mindent lehet fokozni: Kína nyújtott kivitelt is kap, nálunk pedig a fejtér (és persze a csomagtartó mérete) az Avanttal növelhető Forrás: Audi

Akár a sztrádán fékező és gyorsító radaros-lézeres tempomatot, valamint az aktív sávtartót, akár a 60 km/h sebességig hasonló funkciókra képes dugóasszisztenst kapcsolja be – vagyis nem kapcsolja ki -, 20 másodpercnyi inaktivitás után a jármű biztonságosan kiáll a forgalomból. Gesztusvezérlés nincs, legalább a kormányra tett kéz kell ahhoz, hogy az A6 mozgásban maradjon.

Proaktív tempomat és más finomságok

Mindez szinte már általános a tízmillió feletti ársávban, az A6 azonban további finomságokkal is gerjeszti a technikai ínyencek étvágyát. A proaktív tempomat

bekapcsolt navigációval kanyar előtt visszaveszi a gázt,

ha szükséges, sőt rezegteti a gázpedált, ha feleslegesen tapossuk például egy közeledő körforgalom előtt, ezzel segít üzemanyagot megtakarítani.

A Porto környéki szőlőhegyek között kanyargó szűk utak nem pont egy 4,94 méteres limuzinnak valók, de a négykerék-kormányzás révén elért extrém kicsi, 11,1 méteres fordulókör és az adaptív csillapítás miatt az 55 TFSi-t is meg lehett hajtani Forrás: Audi

Lehet még csorgatni a nyálat az érintőképernyő-vezérléses klímán, amelynek virtuális gombjai kattognak, és ugyancsak a prémiumság mutatója a 19 hangszórós, 3D hangzású Bang and Olufssen multimédia rendszer 1800 wattos összteljesítménye.

A TT-ben bemutatott digitális műszerfal természetesen az A6-ba is elért, és konfigurálható. Ez a térképnézet, de a legtöbbet inkább a műszereket nagyban kijelezve használjuk Forrás: Audi

A 30 színkombináció, a Basis, Sport és Design felszereltség/stílus alapcsomagok, és

az alapesetben elöl-hátul ötlengőkaros felfüggesztés is a bőség zavarába ejt,

utóbbi ráadásul elérhető sima tekercsrugós, aztán ültetett tekercsrugós, továbbá adaptív lengéscsillapItós s végül teljes egészében adaptív légrugózással, összesen tehát 4 eltérő kivitelben.

Cikkünk folytatódik, kérjük lapozzon!