Végre egy igazán szép autót mutatott be a BMW

2018.06.18. 18:42

Le Mans-ban leszerepelt, de ettől még az autópiacon sikeres lehet az új 8-as kupé.

Kettőből csak egy M8 GTE ért célba Le Mans-ban, az is csak a 11. helyen a GTE Pro kategóriábanForrás: Andreas Beil/Andreas Beil

A BMW a hétvégi Le Mans-i 24 órás viadalon leplezte le az új 8-as sorozat szériaváltozatát, mivel a híres verseny GTE Pro kategóriájában két új fejlesztésű 8-ast is indított a gyári csapat. A bemutatkozás nem sikerült túl jól, futómű- és hűtési problémák is felléptek, a jobbik autó is csak a 11. helyen ért célba, több kör hátrányban a győztes Porschéhoz képest, a másik autó pedig összetört és kiesett.

A keskeny, LED-es első fényszórókba lézerfény-technológia is megrendelhető, amivel 600 méterre nő az autó előtt megvilágított útszakasz hossza.
Kattintson a képre, galéria nyílik!
Forrás: BMW

A 4,84 méteres, szép vonalvezetésű kupé utcai változata a 6-os sorozatot váltja le, és nagy valószínűséggel kabrió és négyajtós kupé változata is lesz hamarosan. Állítólag még a kétajtós is elfogadható helykínálatot biztosít a hátsó üléseken, a csomagtere pedig 420 literes.

Az első kerekek keskenyebbek a hátsóknálForrás: BMW

A súlycsökkentés érdekében a legtöbb külső karosszériaelem alumíniumból, a váltóalagút pedig szénszálból készül. Felár ellenében a tető, a hűtőrács-lamellák, a külső visszapillantó-házak, a hátsó légterelő szárny és a hátsó diffúzor is kérhető szénszálból.

A hátsó kerekek is kormányzottak, az elsők is hajtottakForrás: BMW

Kezdetben csak kétféle motorral lesz elérhető a szép gran turismo: az M850i 4,4 literes turbós V8-asa 530, a 840d 3,0 literes sorhatos dízele 320 lóerős, a legnagyobb nyomatékuk 750, illetve 680 Nm. Előbbivel a gyorsulás csak 3,7 másodpercig, utóbbival 4,9 másodpercig tart 100 km/órára, viszont a fogyasztásban is nagy a különbség: a benzines 10,5, a dízel csak 6,2 litert kér 100 kilométerre vetítve.

Vezeték nélküli okostelefon-töltés, kijelzős okoskulcs, Bowers & Wilkins Diamond Surround hangrendszer, valamint üvegből készült gombok és kapcsolók...Forrás: BMW

Abban viszont egyforma a két változat, hogy mindkettőhöz alapáron jár az xDrive összkerékhajtás (ami csak akkor küld előre hajtást, ha megcsúszást érzékel), az összkerék-kormányzás (változó áttételű első kormányzással kombinálva), az adaptív lengéscsillapítás és a nyolcfokozatú automatikus váltó.

5 centivel rövidebb, mint a régi 6-os, amit leváltForrás: BMW

Az új 8-as első példányait már nyáron meg lehet rendelni, de csak novemberben lehet átvenni, a BMW M5 hajtását kapó M8-as változatra és a többi, gyengébb motorra pedig jövő nyárig kell várni.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK