A legkisebb Audi novemberben érkező új nemzedékének egyik fő küldetése a rendkívül sikeres Mini megszorongatása, a másik, hogy olyan – elsősorban fiatal – ügyfeleket vonzzon be a négykarikás márkához, akiknek korábban még nem volt ilyen autója.
Bár minden karosszériaelemet lecseréltek, az embernek az az érzése, mintha csak egy erős ráncfelvarrást hajtottak volna végre a
kizárólag ötajtós karosszériával kapható
A1-en. Ez nem véletlen, ugyanis az utódot ugyanaz a formatervező, Jügen Löffler vetette papírra, aki a régit is. Mindenesetre a szélesebb és laposabb hűtőmaszk és a LED fényszórók segítségével a kiskocsi már jobban illeszkedik az Audi jelenlegi formavilágába, ami az új A8-cal kezdődött egy éve.
A 4,03 méter hosszú új A1 az új VW Polo és Seat Ibiza közeli rokona, ugyanarra az MQB A0 padlólemezre épül, mint azok. Emiatt lehetett hosszabb, szélesebb és laposabb, mint elődje.
270 helyett már 335 literes a csomagtartó,
a megnövelt tengelytáv miatt a hátul ülők is nagyobb lábteret kapnak.
Rupert Stadlert, az Audi vezérigazgatóját tegnap vették őrizetbe a dízelbotrány miatt, így aligha kell csodálkozni azon, hogy az A1-hez csak turbós benzinmotorokat kínálnak.
A belépő motor az 1.0 TFSI 95 lóerős változata, a következő az 1,5 TFSI, végezetül pedig a 2.0 TFSI kereken 200 lóerővel.
Akinek ez sem elég, várjon még pár hónapot, és 2019 közepén beleülhet majd az összkerekes, 250 lóerős S1-be is.
Fontos újdonság, hogy nem kell felárat fizetni a szabadon konfigurálható, 10,25 colos digitális műszerfalért, ráadásul az alapverzió kivételével minden modell kap egy 8,8 vagy 10,1 colos érintőképernyőt a középkonzoljára. Ezek kézírásfelismerésre is képesek, csakúgy, mint az A8-ban.
Fejlett a hangfelismerés, a Google-alapú navigáció állandó internet-kapcsolattal rendelkezik, a telefonokat vezeték nélkül is lehet tölteni, ráadásul a phone box segítségével a kocsi antennája megnöveli a vételi képességüket.
Sokféle vezetéstámogató rendszer érhető el,
a sávtartóval kiegészített adaptív tempomat már a 0-200 km/óráig terjedő sebességtartományban működik.
Háromféle futómű (normál, sport és adaptív csillapítású) és kétféle (normál és Performance) fékrendszer is rendelhető, a váltó hatfokozatú kézi vagy hétfokozatú, dupla kuplungos S tronic lehet, kivéve a 200 lóerős 40 TFSI modellt, amelyhez széria a hatfokozatú, nedves kuplungos S tronic.