Csengetett, Mylord? – Lexus LS 500 h teszt

Lexus LS hibrid teszt (2018)
Vágólapra másolva!
Az LS mindig elsősorban a kényelem maximalizálásáról szólt, és ezen nem változtatott az új verzió sem – legyen bármilyen agresszív az orra. Ezúttal viszont a belseje különleges formákat és anyagokat ígér, a V6-os hibrid hajtás pedig sosem látott takarékosságot. Vajon be is váltja a japán luxuslimuzin?
Vágólapra másolva!

Ma már viszonylag kevés autót készítenek kifejezetten sofőrös limuzinnak. Még a Rolls-Royce-ok között is egyre több az olyan, amit az úr vagy úrnő maga vezet, talán csak a Phantom szedán és a hosszú Ghost szól azoknak, akik inkább utazni szeretnek – és ezeket gyakran nem magánszemélyek, hanem például luxusszállodák veszik.

Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)
Lexus LS hibrid teszt (2018)

Bár persze most is sok 7-es BMW-t vagy S Mercit látni főnökkel a hátsó ülésen, a német bálnák legalább akkora, ha nem nagyobb hangsúlyt fektetnek a pilóta kiszolgálására, hatalmas műszerfalakkal, a legújabb elektronikus asszisztensekkel. A Lexus LS500h próbája közben azonban folyamatosan az volt az érzésem, hogy

ez a kocsi elsősorban a jobb hátsó ülésről szól.

Hibrid ugyan, de nem plug-in, így nem jogosult zöld rendszámra. A metálfényezés 450 ezer forint Forrás: Bolla György

A politikusokon kívül ma is vannak azért olyan csúcsmenedzserek, akik utasként foglalnak helyet a limuzinokban, mindenekelőtt Ázsiában, azon belül is nagy arányban Kínában. Ezt az érzést az LS-ben én csak álló helyzetben ízlelhettem, úgyhogy ez a futó kaland ezúttal még kevesebbet mutatott meg a kocsi sofőrös komfortjából, mint szokott. Vezetőként azonban bőven lettek benyomásaim.

Homokóra formájú hűtőmaszk, különleges fényszórók: az LS-nél vége a rejtőzködő életmódnak Forrás: Bolla György

Otthonos belül, nem űrhajó

Az első benyomás, hogy a kívülről hivalkodóan hatalmas autóba ülve meglepően visszafogott műszerfal fogad. Jól néz ki szerintem, tetszik, hogy a kocsi méretével ellentétes irányt választottak,

a kis digitális kijelzőn ott van minden, ami kell.

A kormány sem érződik nagynak, a kapcsolók is visszafogottak, egyáltalán, a sofőr környezete nem felvágós, csak pont megfelelő.

Különleges a műszerfal formája, de konzervatívabb a kezelőfelület, mint a német riválisokban, különösen az Audi A8-ban Forrás: Bolla György

Méret helyett inkább a választott anyagokkal hivalkodik, még a bajuszkapcsoló is finomabbnak érződik, mint más kocsikban. Az óracsoport-árnyékoló két oldalára szerelt „szarvacska” kapcsolókat először furcsálltam, de intuitív a használatuk – igaz, ebben a kocsiban még nekem se jutott eszembe kikapcsolni a menetstabilizátort.

Bal oldalon menetstabilizátort, jobbra az üzemmódot kapcsolhatunk az ördögszarvakkal, és amilyen meglepő a kialakításuk, olyan kézenfekvő a használatuk Forrás: Bolla György

Ezzel szemben a tapipados központi infotainment rendszert elhibázottnak érzem. Bizonyára meg lehet szokni, de szerintem egyesíti a régi, gombos-tekerős iDrive és a teljesen szabadon nyomkodható érintőképernyős megoldások hátrányait, az előnyök elhagyásával. Nem szól más mellette, csak hogy nem lesz ujjlenyomatos a kijelző, minden egyéb tekintetben kellemetlenebb megoldás a többinél.

Jean, masszázst és üléshűtést óhajtok!

A képernyő egyébként nagy, és szépek a színei, de a képminőségtől nem estem hanyatt, inkább konzervatív a nagy Lexus, semmint avantgarde. Szintén a konzervatív vonalat erősíti, hogy

a vezetést segítő elektronikák sem a legújabbak.

A nemrég videóban bemutatott BMW X3 15 millió forinttal kevesebbért egy generációval modernebb szoftvereket ad, és ez nem lehet véletlen: e döntés is azt sugallja nekem, hogy képzett sofőrre, és nem úrvezetőre gondoltak a tervezők.

Több funkció azért kapott saját gombot is, és az analóg órát ebben a kocsiban többször valóban használtam idő leolvasására, annyira szép Forrás: Bolla György

Hogy ez jó-e így, azon lehet vitatkozni, ellenben a klasszikus kényelmi funkciói vitathatatlanul szenzációsak. A valódi bőrkárpitozás minősége kiugró, az ülés kényelmes és teljesen, már szinte túlságosan aprólékosan személyre szabható, a masszírozás finom, nyugtató, a fűtés-szellőzés észrevétlen és nagyon hatékony, a rugózáscsillapítás kellemesen elringat tengeribetegség nélkül, a csend szinte vágható.

Hátul van érintőképernyős konzol, hogy az utas maga állíthassa be ülését, klímáját, világítását és a zenéjét-videóját. A tetőből pedig megvilágított sminktükröt hajthatunk ki Forrás: Bolla György

Elől még legalább van dolgunk, de amikor a jobb hátsó, királyi fotelben úgy tényleg elhelyezkedik valaki, annak kiül a béke az arcára. Sofőrös limuzinnak hibátlan.

Érdekes, hogy az autó ötszemélyes, van harmadik öv hátul,

pedig nyilvánvalóan legfeljebb négy utasra gondoltak. Az a négy viszont ebben a felszereltségben ugyanazt a szolgáltatási színvonalat kapja, sőt, ez a kocsi hátul kényelmesebb, mint elöl.

Cikkünk folytatódik, kérjük lapozzon!