Erre a robotpilótára nem bíznánk az életünket

2018.07.13. 09:45

A Goodwoodi Sebességfesztivál egyik legérdekesebb szereplőjének ígérkezett az önvezető autóvá alakított Ford Mustang. Csakhogy amikor elindult e hegyi felfutón, tartogatott egy-két meglepetést a produkció – igaz, legalább végig tudott menni a pályán.

Van még mit csiszolni az önvezető rendszereken, ezt a Teslák balesetei is megmutatták: nem elég, hogy alapvetően jól működnek, 100 százalékos magabiztossággal kéne teljesíteniük ahhoz, hogy rájuk lehessen bízni a vezetést, és a gyártók is merjék vállalni a felelősséget.

Forrás: YouTube/MOTOR1 US

A technológia népszerűsítésére érdekes ötletet eszelt ki a Siemens és a Cranfield Egyetem: egy 1965-ös, gyönyörű Ford Mustangot alakítottak önvezetőre úgy, hogy a modern technológiának alig van nyoma a karosszérián és az utastérben. Óriási pluszpont jár azért, mert nem szereltek bele villanymotort, az eredeti V8-as benzines gurgulázik az orrában.

Csakhogy a 3D-ben beszkennelt és felprogramozott, GPS-es helymeghatározással kivitelezett utazásba jó néhány kínos baki becsúszott. Eleve kígyózva indult el a rajtnál, mintha egy részeg sofőr próbálná felvenni a fonalat, és bár utána némileg kisimult a járása, amellett, hogy rém lassú volt, olykor egyenes úton teljesen indokolatlan kitérőket tett.

Forrás: Siemens

Kizárólag a vezetőülésben közbeavatkozó mérnökön múlt, hogy nem szállt bele a szalmabálából épített falba. Mentségére szóljon, hogy némi segítséggel ugyan, de végül teljesítette a hegyi felfutót, így viszont aligha győzte meg a technológiában kétkedőket. Valószínűleg szenzoros-kamerás útkövetéssel jobban sült volna el a mutatvány.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK