Vera Jourová, a jogérvényesülésért, a fogyasztópolitikáért és a nemek közötti esélyegyenlőségért felelős biztos a Volkswagennel folytatott megbeszélések eredményeit összegző tájékoztatóján közölte,
előremutató a járműgyártónak a bizalom kiépítésére és a fogyasztói tájékoztatás jelentős javítására irányuló erőfeszítései,
az eddigi intézkedései pedig
kedvező fejleményeket eredményeztek a szoftverfrissítés okáról és megvalósításának módjáról.
A Volkswagen azonban
nem biztosított teljes körű és egyértelmű garanciát arra vonatkozóan, hogy a frissítés nem befolyásolja a gépjárművek teljesítményét,
és megtagadta a bizalomépítő intézkedéshez való hozzáférést biztosító feltételek egyszerűsítését.
Mint elmondta, a VW-csoport kötelezettséget vállalt arra, hogy a javítást követő összes fogyasztói panaszt kivizsgálja. A bizottság azt javasolja az érintett fogyasztóknak, hogy
forduljanak helyi kereskedőjükhöz, ha a szoftverfrissítés kapcsán bármilyen problémába ütköznének.
Amennyiben nem kapnak segítséget, hivatalos panaszt kell benyújtaniuk a Volkswagen visszahívással kapcsolatos nemzeti kapcsolattartó pontjához, és az adott nemzeti fogyasztóvédelmi szervezethez is fordulhatnak.