Fél Octaviával feljebb – Skoda Karoq 1.5 TSI teszt

2018.09.12. 17:15

Akármennyire komolytalannak tűnik a kompakt Skoda SUV-modelljének neve magyarul, nagyon is komoly autó. Egy átlagos családnak mindent megad, átlagon felüli pénzért – igaz, az Octaviával összehasonlítva nem is olyan vészes a 2-300 ezer forintos felár. Szimpla fronthajtással, de négyhengeres turbómotorral és DSG-váltóval fogtuk vallatóra.

A VW-csoportban nagyon értenek az igények kielégítéséhez. Ez még akkor is megsüvegelendő, ha azok jó részét a cég marketingesei teremtik meg. A valós és a kreált elvárások alapján ugyanis egyaránt nagyon okos, felhasználóbarát megoldások születnek akár a részleteket, akár az egészet nézzük.

A bevállalósan különc Yeti után a nagy Kodiaq és a kompakt Karoq is a tömegízlésre ad választ. Galériához kattintson a képre!Forrás: Origo

Különösen a Skoda márkanevet igyekeztek összekapcsolni a józan észszerűséggel, amelyet közel három évtizede (1991-től a VW szakmai felügyelete alatt, 2000-től pedig a német konszern rendes tagjaként) építgetnek tettekkel és szavakkal: „Egyszerűen okos”.

Normális karakter, nem terepjáró

A Skoda kompakt SUV-modellje korábbi tesztünkben dízelmotorral és 4x4 hajtással már felfedte a titkai javát. Kiderült, hogy némi szemfényvesztéssel, de állja a sarat a modern aszfaltterepjárók mezőnyében. A most nálunk vendégeskedő 1.5 TSi 2WD DSG Style kivitelű Karoq még inkább lábbal tiporja azokat az íratlan, ámde ősi szabályokat, amelyek egy terepjárót terepjáróvá tesznek.

Autópályán és kanyargós országutakon érzi magát jól a Karoq, városban pedig az Octaviánál is jobb: kisebb parkolóhelyen elfér, könnyebben ki lehet látni belőleForrás: Origo

Nincs komoly hasmagasság, diffizár, de még összkerékhajtás sem. S terepjárós kakasülő sincs, ami egy tank biztonságérzetét adná, és amelynek hála

a sofőr magasabbról nézhet körbe a dugóban

menekülőút keresése közben. Mégis sokat ad az Octaviához képest egy metálfényfelárból kihozható családi Skoda crossover – normál személyautóként persze.

Aligha kell több a mindennapokban a 8,2 másodperc alatti 100-ra gyorsulásnál, ami sport módban érhető el, akárcsak a dinamika élményeForrás: Origo

Sztyeppe helyett leginkább autópályán érzi magát otthon. Na, nem azért, mert az orrában tomboló szilaj ménes közúton szétszaladna. A másfél literes, 150 lóerős és 250 Nm nyomatékú benzinmotor, a jól kalibrált és észrevétlenül dolgozó 7-es DSG váltó, a zajok hallhatatlansága, a futómű stabilitása és persze a jármű jelenléti ereje sztrádán áll össze a legkiegyensúlyozottabb egységgé.

Jean, kövesse az előttünk haladót!

Erre jön, mint hab a tortára az adaptív tempomat, amely akadályt észlelve azonnal fékez, éspedig a 3, előre beállítható távolság függvényében. Ilyenkor a vezető belenéz a tükrökbe, s ha szabad az út, rányom az irányjelző karra, aztán 3 indexvillanás alatt besorol a belsőbe, miközben a kocsi visszagyorsul a tempomaton belőtt értékre.

Térelválasztó háló, egyenként kivehető Varioflex-ülések a praktikum jegyében. Így az 531 literes a csomagtartó 1810 literre tágíthatóForrás: Origo

Más kérdés, hogy a legrövidebbre beállított mintegy 150 méteres követési távolság miatt a magyar autópályákon rendre bevág még egy-két balkáni tréleres, mert az emelkedőt nem bírja a túlterhelt járműszerelvényük. Mindenre a skodások sem gondolhatnak. Ugyanakkor a legnagyobb veszélyben nem itt, hanem megállás után vagyunk a Karoqban, pontosabban félúton kifelé tartva belőle.

A belső kialakítása iskolapéldája annak, melyek azok a pluszok, amik elvezetnek az ergonómiai tökélyhez. Ebbe a helykínálat és a jó kidolgozás mellett az ötletes (bár sokszor) filléres dolgok is beletartoznakForrás: Origo

Az elektromos rögzítőfék reteszelés után ugyanis némi fáziskéséssel dolgozik, ami a fékpedálról lelépve jó pár tizedmásodpercig gondolkodik, ezzel pedig egy jó arasznyit engedi gurulni az autót – lejtőn/emelkedőn. Szerencsésebb esetben az elmozdulás csak ijesztő, rosszabb esetben a türelmetlen utas lába is megsérülhet kiszálláskor.

Cikkünk folytatódik, kérjük lapozzon!

Előző
  • 1
  • 2
Következő