Halmosi Zsolt szerint a VÉDA-rendszert felkészítették arra, hogy a fix telepítésű eszközök, illetve a fix és mobil berendezések között átlagsebességet mérjen.
A kollégáim most dolgoznak annak a rendszernek a kialakításán, amely majd lehetőséget biztosít arra, hogy – ha a jogszabályi feltételek meglesznek –, alkalmazható lehessen ez a módszer
– jelentette be a rendészeti országos rendőrfőkapitány-helyettes.
Ezzel a mérési metódussal
kiküszöbölhető a rendszer azon gyengesége, hogy az autósok kizárólag a a traffipax környékén tartják be a sebességkorlátot.
Pausz Ferenc közlekedésbiztonsági szakértő az InfoRádiónak elmondta:
az átlagsebesség-mérés egy relatíve hosszabb, 3-5 kilométeres útszakaszon ellenőrzi a jármű gyorsaságát, a mérés kezdetétől a mérés végéig megtett út és idő arányából számolja ki az átlagsebességet.
Egyetértve egyes kutatások eredményeivel, a szakember úgy véli, hogy a módszer hozzájárulna a közlekedésbiztonság mértékének emelkedéséhez. A telepítésnek azonban megvannak a korlátai is:
két mérőpont között zárt rendszernek kell lennie, nem lehet parkoló vagy kereszteződés benne.
Külföldön is főként hidakon és alagutakban használják.