Nincs már szívómotor, de ne bánja – kipróbáltuk a frissített Vitarát

Suzuki Vitara
Vágólapra másolva!
A népszerű Vitara finoman módosított külsővel, turbós benzinmotorokkal és gazdagabb felszereltséggel folytatja a pályafutását, de az ára is emelkedett. Az 1,6-os dízel és rendkívül tartósnak ismert benzines eltűnt a kínálatból, de cserébe extra hosszú garanciát ad a Suzuki az új hajtás alkatrészeire.
Vágólapra másolva!
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara

Amikor 2015 tavaszán bemutatták az új Vitarát, még a Suzukinál sem hitték, hogy ekkora sikert arat majd a kis SUV. Bár mind a 140 országban jól fogy, ahová Esztergomból exportálják, az biztos, hogy piaci részesedést tekintve sehol sincs olyan jó pozícióban, mint Magyarországon.

Nálunk a megjelenése óta a legkeresettebb személyautó,

idén például havonta több mint ezret adnak el belőle. A szabadidő-autók eladási listáján is toronymagasan vezet, több fogyott belőle, mint a második (Dacia Duster), a harmadik (Ford Kuga), a negyedik (Nissan Qashqai) és az ötödik (Toyota CH-R) helyezettből összesen, bár azt nehéz megérteni, hogy a Suzuki szerint a SX4 S-Cross miért nem ebbe a kategóriába való.

Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara

Ám akármilyen népszerű, a Vitara a modellciklusa felénél jár, ami az autóiparban azt jelenti, hogy ilyenkor át kell átesnie a kötelező ráncfelvarráson. A Suzukisok tudatában vannak, hogy a típus sikerében nagy szerepet játszik a nem hivalkodó, mégis divatos, és könnyen befogadható forma, ezért a külsőhöz alig nyúltak a beavatkozás során.

Mi változott kívül?

A 2019-es modellévű példányokat a két új színen (a képeken látható márványkék és az aranyra hajazó napszélsárga) kívül a több krómmal felcicomázott első lökhárítóról és hűtőmaszkról, és

a LED-es hátsó lámpáról lehet felismerni.

Utóbbi nem feltétlenül telitalálat, mert nem elég, hogy nagyobb lett a búra (erősen kiugrik a karosszéria síkjából), de sötétítették is, ami miatt elsőre úgy néz ki, mintha napszemüveget viselne a régi lámpa.

Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara

Amikor meg világít, a vízszintes csíkozás miatt olyan, mint a 90-es évek divatos lakótelepi fusi optikai tuningja, amikor fekete szigszalagból csíkokat ragasztottak büszke tulajdonosaik a Daciák, Ladák hátsó lámpájára. Ha új Vitarám lenne, és egyszer hátulról belém jönnének, biztos a régi lámpákkal építtetném újjá.

Szebb kárpitok, jobb kijelző

Belül sem eget rengetőek a változások, a műszerfal tetején a kopogós borítást puha, habosított műanyag váltotta fel, mert állítólag a nyugat-európai vevőknek ez volt a kívánsága. A Magyar Suzuki vezetői szerint a magyarokat ez nem zavarta annyira (egy vitarás kolléga szerint a porosodása viszont igen), de azért mi is megkapjuk. Ami még változott, a GLX-ben jó tapintású,

3D-s mintázatú Alcantara-szerű szövet burkolja az üléseket,

és az amúgy rettentő lehangoló, fröccsöntött fekete műanyagdarabból álló első ajtóburkolatra is jutott egy kis szintetikus hasított bőr.

Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara

Kár, hogy a hátsó ajtókon már semmi textil nincs, és az is csalódni fog, aki könyöklőt keres a hátsó üléstámlában, mert az csak a feljebb pozícionált SX4 S-Crosshoz jár, akárcsak a kétzónás klíma. Az elektromos ablakok közül továbbra is csak a vezetőoldali az automata, viszont jó hír, hogy a napfénytető mostantól minden GLX felszereltségű Vitarához rendelhető lett, a kényelmes könyöklő pedig széria.

Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara

A pontos időről három (!) óra is tájékoztat, a felső légbeömlőbe tett analóg és két digitális. Kár, hogy utóbbiak nincsenek összehangolva (az érintőképernyőn lévő a GPS-ről kapja a jelet), ezért hiába egyeztetjük őket, a tapasztalat az, hogy egy idő után a műszerfalon lévő késni kezd.

Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara

Maradt analóg a műszeregység, de az órák szebbek lettek, és középen lévő LCD-kijelzőt is nagyobbra (4,2 colos) és jobb felbontásúra cserélték, ami

már animációkat is képes megjeleníteni.

Például, amikor az összekerékhajtást havas állásba teszik, akkor egy havon csúszkáló Vitara jelenik meg, a lejtmenetvezérlő használata közben pedig egy lefelé araszoló autót nézhetünk rajta.

Új vezetéstámogató rendszerek

Az ezen a kis kijelzőn megjelenő fedélzeti számítógépet továbbra is a műszeregység oldalán kilógó, tekerhető és nyomható műanyag pálcával kell kezelni, és nem a kormányra tett számtalan gombbal, amelyek között pedig vakkapcsolók is vannak még a GLX csúcsfelszereltségnél is. A komputer zavarba ejtően sok felesleges adatot képes mutatni, van g-mérő, nyomaték és turbónyomás-kijelzés, gáz- és fékpedálállás-grafikon, és akinek három óra nem volt elég, még egy negyediket is behozhat a kijelzőre.

Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara

Ide tartozik, hogy a modellfrissítéskor bevezetett új táblafigyelő rendszer szintén ezen az új műszerfali kijelzőn mutatja büszkén a felismert jelzőtáblákat, de ilyenkor hosszú másodpercekig másra nem használható a kijelző, amíg el nem tűnik róla a tábla.

A vezetéstámogató rendszerek amúgy sem az erősségei a Vitarának: a ráfutásra figyelmeztető rendszer és

az új holttérfigyelő városban túl hamar és sokszor csipogni kezd,

ami idegesítő, a szintén új, aktívan kormányzó sávtartót pedig nem mindig sikerült munkára fogni. Egyébként a távolságtartós tempomat az automata váltós kiviteleknél már megállásra is képes, a radarja a Suzuki embléma mögül a lökhárító aljára költözött.

Cikkünk folytatódik, kattintson a második oldalra!