Ki nem találná, milyen elképesztő autóhoz adta az arcát David Beckham

2018.10.04. 14:43

Az angol exfocista feltűnt a Párizsi Autószalonon egy ismeretlen márka standján.

Beckham mellett a vietnámi szépségkirálynő és az autógyártó vezetői láthatókForrás: Getty Images/Thierry Chesnot

Két mutatós luxusautóval rukkolt elő az eddig teljesen ismeretlen vietnámi Vinfast autógyártó a Párizsi Autószalonon, a hatásos belépőt David Beckham garantálta, aki megjelent a cég sajtótájékoztatóján és autóleleplezésén.

BMW X5 vietnámi módraForrás: Getty Images/Thierry Chesnot

A limuzin és a szabadidő-autó kifejezetten jól sikerült formája annak is köszönhető, hogy a híres Pininfarina stúdió is besegített a tervezésbe. A végleges formaterveket 20 pályamunka közül választották ki a Vinfast vezetői tavaly októberben, vagyis nagyon gyorsan váltak valósággá a papírra vetett tervek. A szokatlan sebesség annak volt köszönhető, hogy az agyagmodelles fázist teljes egészében kihagyták a tervezési folyamatból.

A Lux A2.0 (szedán) és a Lux AS2.0 (SUV) névre keresztelt modelleket a BMW kétliteres, négyhengeres, N20 kódjelzésű benzines turbómotorjai hajtják 177 és 230 lóerős változatban. Azért lettek gyengébbek az eredetinél, mert a németek Valvetronic szelepvezérlésének licencét nem vette meg az ázsiai gyártó. Később konnektoros hibrid változatok is megjelenhetnek a kínálatban.

Hátulról is jól mutat, a hátsó sárvédőn és a D-oszlopon látszik az X5-rokonságForrás: Getty Images/Thierry Chesnot

Az F10-es kódnevű BMW 5-ös alapokra épített a limuzin hátsó- vagy összkerék-meghajtású, az F15-ös kódnevű BMW X5 alapjaira épült szabadidő-autó csak összkerekes lehet, az erőátvitelt mindkét modellben a nyolcfokozatú ZF automata végzi.

Menő lett a szedán is, nappali fények fogják közre az emblémátForrás: Getty Images/Thierry Chesnot

Bizalomra ad okot, hogy a műszaki területen a Bosch, a Magna, a Siemens és a Fisher segített a fejlesztésben.A BMW alapokat egyébként nem változatlan formában vették át a vietnámiak, felkészítették őket a szigorúbb töréstesztekre, és javítottak a gyalogosvédelmükön is.

Kevesen mondanák meg, hogy ez a kocsi egy 5-ös BMW volt valamikorForrás: Getty Images/Thierry Chesnot

A két modell előszériás gyártása jövő tavasszal, a nagyszériás jövő ősszel kezdődik Hai Phong városa mellett, Hanoitól kb. 100 kilométerre egy új gyárban.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK