Itt a megoldás, ha nem telik Porsche terepjáróra - Cupra Ateca menetpróba

2018.11.19. 21:30

Van, ahol a feltámasztásra esküsznek (Abarth, Alpine), más gyártók új neveket kreálnak (DS, Polestar), mindenesetre új márkák tűnnek fel a piacon, hogy több luxust és főleg sportosságot kínáljanak. Így tett a VW-konszern is, és spanyol leányvállalatánál rajtvonalra állította saját emblémával a Cuprát. Az első modell önálló fejlesztés helyett a Seat Ateca tüzes reinkarnációja, 300 lóerővel.

Felemelő ott lenni egy új márka születésénél, még akkor is, ha nem nekünk kell bábáskodni. A kibic szerepe elégedettséggel tölt el, bár nem pontosan értjük, hogy mennyire új és mennyire független a Seattól. A sportos SUV nemzetközi bemutatóján úgy tűnt, hogy a hozzánk jövő év elején érkező Cupra még alakulóban lévő márka, nem teljesen kiforrott, de ambíciói nagyok. Létezését hivatalosan három pillér tartja: az egyediség, a kifinomultság és az erő.

Találkozás a Cuprával a csodás barcelonai Güell-birtok kapujában - még ha annyira nem is extravagáns, mint Gaudi építménye. Galériához kattintson a képre!Forrás: Origo

Ismerősek a spanyol csúcsmodellek?

Cupra-bemutatóra gyűltünk össze, mégis Seat-eredmények ismertetésével kezdődött a sajtótájékoztató, amelyen kiderült, hogy jelentős felívelésben van a spanyol vállalat: az év első tíz hónapjában 449 ezer autót adtak át az ügyfeleknek, ami 13,7 százalékos növekedés tavalyhoz képest). A globalizáció őket sem kerülte el, Kínában és Észak-Afrikában is gyártói bázissal terjeszkednek.

Környezettudatos hírverés az új márkának: Cupra e-Racer 680 lóerős csúcsteljesítménnyel, amely 2020-tól indul az új elektromos túraautó bajnokságban. 3,2 másodperc alatt katapultál százraForrás: Origo

Eddig a Seat legsportosabb változatait jelölte a Cupra utónév, köztük jó pár igazi élményautót, gondoljunk csak a Leon Cupra R modellre. 9 hónappal ezelőtt kitalálták, hogy jót tenne a növekedésnek egy csavar, és ha a márka nem is tud kilépni a tömegmodellek sűrűjéből, de egy sportos, félig prémium almárkával új lendületet adhatnak a spanyol autógyártásnak.

A cél: ördögi logót alkotni, feltűnő réz bevonattal. Már 40 éve aktív a Seat a motorsportban, igaz, eleinte még VW helyett Fiat fennhatóság alatt működöttForrás: Seat

A csúcsmodellek iránt sem volt még soha ekkora lelkesedés, az év első 9 hónapjában többet adtak el, mint tavaly az egész évben (míg 2017 első kilenc hónapjában 6799 Cupra fogyott, addig idén az első kilenc hónapban 10 614 ilyen autót vettek). Persze aligha látnak sokat a magyar utakon, a kocsik nagy részét az öt legnagyobb európai piac, a brit, a német, a spanyol, az olasz és a francia szívja fel, de kedvelik Mexikóban és Svájcban is.

Gyorsan fog bővülni a család

Hozzá kell szoknunk mostantól, hogy a két nonfiguratív rézvörös C betű keresztezésével jelölt logó ott virít majd a legsportosabb spanyol autók hűtőrácsán. Az első ezek között a Cupra Ateca, amelyet szülőhelyén, Barcelonában vezettünk. 2019-ben ékezik az egyelőre még Seat logós Leon Cupra R kombi, azaz ST változata, majd jön egy különleges Cupra modell, 2020-ban pedig bemutatják a márka tömegmodelljét, az önálló Cupra Leont és az Atecánál kisebb, új Cupra szabadidő-autót.

A fényes fekete elemek visszatérő részletek a modellen, az autó hátsó részén pedig négy kipufogó kapott helyett a hátsó diffúzor két szélén. A Cupra felirat betűi matt alumíniumból készültekForrás: Seat

Speciálisan nekik szánt bemutató térben jelennek meg 277, egyedileg kiválasztott kereskedésben Európa-szerte, melyek közül az első Berlinben található. Nálunk februártól elérhető az első Cupra logós modell, a hazai szalon Budapesten lesz, de egyelőre az importőr nem árulta el, pontosan hol. Az biztos, hogy Cuprát rendelni és szervizeltetni mind a tizenegy hazai Seat márkakereskedésben lehet majd.

Átfogó optikai tuning 19-es kerekekel

Lássuk hát az első fecskét, a részben új SUV-ot! Sokban nem különbözik a polgári Atecától, amelyből létezik már sportos, de kisebb teljesítményű FR verzió. A méhsejt mintázatú felső hűtőrács közepén kapott helyet az új Cupra embléma, amiről sok minden juthat az eszünkbe – a termékfelelős törzsi szimbólumokat is vélt belelátni, de volt, aki az ördögöt ismerte fel benne.

Cupra-sajátosság az érintőképernyőn: a teljesítménnyel összefüggő fontos adatok megjelenítésére is képes, mint az olajhőmérséklet vagy a gyorsulási erők. Hatféle menetdinamikai programból lehet választaniForrás: Origo

A fényes fekete részek visszatérő elemként jelennek meg a Cupra Ateca külsején. Így például a tetősínek, a külső visszapillantó tükrök, az ablakkeretek, az oldalsó díszlécek, a kerekek, az első hűtőrács, az első és hátsó diffúzorok, valamint a hátsó ablakot keretező légterelők is megkapták ezt a formai megoldást, és nem mutatnak rosszul.

Ismerős forma, 19 colos átmérőjű, gyémántmintázatot követő könnyűfém keréktárcsákkal és egyedi lökhárítókkal feldobva. Hozzánk 2019 első negyedévében érkezikForrás: Seat

A fekete féknyereg, a sportos hátsó lökhárító, a rézszínű embléma a csomagtartón, a négy kipufogócső a diffúzor két szélén, illetve az exkluzív, 19 colos alufelniszett mind-mind az autó sportosságát és eleganciáját hangsúlyozza. Belül az általunk is ismert Atecához képest új a Cupra embléma a kormánykeréken, a padlószőnyegeken, és ez a logó üdvözli az utasokat a motor beindításakor a multimédia rendszer nyolccolos érintőképernyőjén is.

Cikkünk folytatódik, kérjük lapozzon!

Előző
  • 1
  • 2
Következő