10 meglepő tény az új Porsche 911-ről

2018.12.08. 10:37

Bár szinte ugyanúgy néz ki, mint az elődje, számos újdonsággal érkezik a legendás sportautó nyolcadik generációja.

Szemből nézve nagyon nehéz megkülönböztetni az elődjétől az új 911-est. Kattintson a képre, galéria nyílik!Forrás: Porsche

A Los Angeles-i Autószalonon mutatta be a Porsche a 911-es vadonatúj, 992-es kódjelű generációját, egyelőre csak a Carrera 4 és Carrera 4S változatban. Az nem meglepő, hogy farmotoros sportkocsi formájához óvatosan nyúltak hozzá, hogy a 3,0 literes hathengeres bokszer turbómotor erősebb lett (420 helyett 450 lóerős), és az sem, hogy a sportkocsi fejlettebb vezetéstámogató és infotainment rendszereket kapott, többek között hőkamerás éjjellátót is. A legnagyobb durranásokat 10 pontban foglaljuk össze:

A Porsche két márkanagykövete, Maria Sharapova és Mark Webber is ott volt a világpremierenForrás: Porsche

1. Többé nem lesz kétféle karosszéria

Korábban hagyomány volt, hogy az erősebb változatok (GTS, GT2, GT3, Turbo) szélesebb farral készültek, ami nemcsak a megjelenésre volt előnyös hatással, hanem a szélesebb nyomtáv miatt a stabilitásra is. Ezúttal viszont csak egyféle, eleve széles karosszéria lesz, az első nyomtáv 45 mm-rel nagyobb, mint eddig, és a tengelytáv is hosszabb.

2. Csík köti össze a hátsó lámpákat

A Porsche korábban azzal különböztette meg a négykerék-meghajtású változatokat a hátsókerekesektől, hogy LED-csíkkal kötötte össze a hátsó lámpáikat. Az új 992-es nemzedéknél azonban már minden változaton ott lesz a csík, mivel ezt diktálja a Porsche új formanyelve.

Korábban a Macan, a Cayenne, a Panamera és a Taycan is ehhez igazodott. Amúgy az új hátsó lámpákban organikus diódák, OLED-ek világítanak.

A farkialakítást mindegyik modellváltozatnál a jóval szélesebb, változó helyzetű hátsó légterelő és a lámpákat összekötő fénycsík dominálja. A típusjelzésre felkerült a 911-es szám isForrás: Porsche

3. Nem nagyobb, de nehezebb

Bár a karosszéria hossza maradt 4,5 méter, és a korábbinál jóval több alumíniumot használtak fel hozzá (főleg a hátsó részen, hogy javuljon a súlyelosztás), a 911-es tömege így is megnőtt fél mázsával az új biztonsági előírások és a gazdagabb felszereltség miatt.

A Carrera S már 1515 kilót nyom, a 4S ennél 50 kilóval nehezebb. Manapság szinte minden gyártó tömeget csökkent vagy legalább nem növel a modellváltásoknál, fura, hogy pont a Porschénak nem jött össze.

4. Lesz hibrid is

A karosszéria azért is lett nehezebb, mert felkészítették a hibrid hajtás komponenseinek befogadására. Azért erre a zöld rendszámos verzióra még várni kell egy kicsit, a legvalószínűbb, hogy az életciklus felénél esedékes modellfrissítéskor vezetik majd be, 2022 környékén.

Állítólag a váltóba integrált 95 lóerős villanymotor segít majd be a hajtásba, a 10,8 kWh-s akku révén pedig rövid távokat tisztán elektromos üzemmódban is meg tud majd tenni. Nem hivatalos információk szerint 317 km/óra lesz a végsebessége, a 0-100-as gyorsulás pedig csak 3,5 másodpercig tart.

A Carrera S-nek a 0-100-as sprint 3,7, az összkerékhajtású 911 Carrera 4S-nek 3,6 másodpercig tart. Ez további 2 tizeddel csökken az opcionális Sport Chrono csomag rajtautomatikájávalForrás: Porsche

5. Kidobták a régi automatát, mindenki kedvencét

A Porsche folyamatosan fejlesztett hétfokozatú automata váltója, a PDK nem él tovább az új generációban, pedig sok szakember szerint a világ leggyorsabb és legjobban programozott dupla kuplungos szerkezete volt.

Természetesen továbbra is kínálnak majd dupla kuplungos automatát a kocsihoz, az új annak ellenére sem nagyobb vagy nehezebb a réginél, hogy 7 helyett immár 8 fokozata van. Alapáron azért továbbra is a hétfokozatú kézi váltó jár a 911-hez.

6. Villanyborotva a váltókar helyén

Az új automata váltóhoz új, elektromos előválasztó kart is fejlesztett a Porsche, amely leginkább egy régi villanyborotvára hasonlít a tetején lévő krómozott és lyuggatott borítás miatt. Érdekesség, hogy ezzel a karral többé nem lehet manuális váltásokat végrehajtani, aki felül akarja bírálni az automatát, annak a kormány mögötti váltófüleket kell használnia.

Ilyen az új nyolcfokozatú PDK kurta karjaForrás: Porsche

7. Esőüzemmód

A világon elsőként a Porsche fejlesztett ki egy ún. Wet (nedves) üzemmódot egy szériaautóhoz. Az alapfelszereltségként járó funkcióval a 911 magától észleli az útburkolaton lévő nedvességet, és ennek megfelelően hangolja át vezérlő- és futóműrendszereit.

Egyúttal figyelmezteti a vezetőt, aki a kormánykerék tekerőgombjával biztonságosabb üzemmódra állíthatja át az autót. Ebben a gázpedál kevésbé érzékeny, és a kipörgésgátló is speciális program szerint dolgozik.

8. Hátsókerék-kormányzás

Összkerék-kormányzás már az előző 991-es nemzedék néhány tagjában is benne volt, jellemzően csak a kínálat erősebb, drágább verzióiban, mint például a Turbo vagy a versenypályára optimalizált GT-modellek.

Mostantól viszont az alap Carrera modellek vásárlói is hozzájuthatnak a rendszerhez (felár ellenében), amely agilisabb viselkedést, kisebb fordulókört és autópályán nagyobb stabilitást eredményez.

A Porsche-tipikus központi analóg fordulatszámmérő mellett két vékony, keret nélküli kijelző látja el a vezetőt információval, így továbbra is öt kerek műszert bámul a vezetőForrás: Porsche

9. Marad a szívómotor a GT3-ban

Az előző 911-ben a modellfrissítés óta az összes változatot turbómotor hajtotta leszámítva a GT3 és GT3 RS modelleket, amelyekben pörgős szívómotor dolgozott. Sokan azt hitték, hogy az új 992 család GT3-jában már szintén turbómotor lesz majd, Frank Walliser, a Porsche sportautókért felelős részlegének vezetője a Los Angeles-i világpremieren ezt cáfolta egy interjúban.

Elárulta, hogy a GT3 verzió marad szívómotoros, mert a turbósítással legalább 40 kilóval nőne meg a tömeg. Ugyanezen okból nem lesz összkerék-meghajtás sem hozzá, mert az további 50 kilót jelentene.

A Carrera S németországi alapára 38,8 millió forintnak felel megForrás: Porsche

10. Segít védeni a környezetet

Bár sportautómércével a 911 Carrera S kifejezetten takarékosnak számít (a régi NEDC ciklus szerint az átlagfogyasztása 8,9 liter), azért abban senki ne higgyen, hogy két számjegyű fogyasztással járna az autóval, pláne, ha a képességeit is ki szeretné használni.

A Porsche tett róla, hogy a környezetszennyezés minél kevesebb lelkifurdalást okozzon a sofőröknek: kifejlesztették az Impact nevű alkalmazást a kocsihoz, amely kiszámítja annak az anyagi hozzájárulásnak a mértékét, amelyet azért fizethetnek a tulajdonosok, hogy „megváltsák” szén-dioxid-lábnyomukat. Választhatnak különböző nemzetközileg jóváhagyott klímaprojektek támogatása közül. A világ minden táját érintő projektek a szél-, víz- és napenergiára, valamint az erdővédelemre koncentrálnak.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK