Januárban érkezik a legmenőbb magyar Mercedes

cla
Vágólapra másolva!
Olyan lesz az új CLA, mintha egy kupét és egy limuzint gyúrtak volna egybe.
Vágólapra másolva!
Az első ízelítő kép a gyártól. A kupés tetővonal nem túl praktikus a szűk hátsó fejtér miatt, de legalább szép Forrás: © Daimler AG/Daimler Ag - Global Communications Merce Des-Benz Cars

A Mercedes már az utolsó simításokat végzi a második generációs CLA-n, aminek

világpremierje 2019 januárjában lesz

a Las Vegas-i CES elektronikai vásáron. A Kecskeméten készülő, C118-as gyári kódnevű CLA értékesítése várhatóan 2019 nyarán kezdődhet meg, a négyajtóst pár hónappal később követi a viszonylag kis rakterű, de jól variálható Shooting Brake sportkombi.

A régi CLA a világ legáramvonalasabb autója volt, de az új sem lesz rossz ebben Forrás: Daimler AG - Global Communications Mercedes-Benz Cars

A négyajtósról olyan, friss képek jelentek meg, amelyek a gyári szélcsatornában készültek. Nyilván nem véletlenül szervezték oda az exkluzív fotózást, ugyanis a régi CLA

a világ legáramvonalasabb autójának számított,

és valószínűleg az újnál is nagyon odafigyelnek az aerodinamikára.

Az új CLA legkomolyabb ellenfele házon belülről érkezik, úgy hívják, hogy A-osztály limuzin (a képen) Forrás: Daimler AG/Daimler AG/Daimler Ag - Global Communications Mercedes-Benz Cars

Igaz, a régi rekordert az új A-osztály négyajtós változata pár hónapja már letaszította a trónról, mert ugyan 0,22-es alaktényezőjük megegyezik, de a limuzinnak valamivel kisebb a homlokfelülete (2,19 m2).

A technika ismerős lesz

Ahogy korábban, az új CLA technikája is egy az egyben az A-osztályból érkezik. Ez azt jelenti, hogy új platformot, merevebb karosszériát, teljesen új utasteret, fejlett beszédfelismerő mesterséges intelligenciával rendelkező MBUX fedélzeti menürendszert, szélesvásznú digitális képernyőket és új motorokat kap a négyajtós kupé.

Alacsonyabb, mint az A-osztály szedánja Forrás: Daimler AG - Global Communications Mercedes-Benz Cars

Változás, hogy a hátsó futómű kétféle lehet: a gyengébb változatok egyszerű csatolt lengőkart, az erősebbek független, többlengőkaros rendszert kapnak, természetesen adaptív csillapítás is rendelhető lesz.

Az egyedi fényszórók miatt szemből könnyű lesz megkülönböztetni az A-osztálytól Forrás: Daimler AG - Global Communications Mercedes-Benz Cars

A 4,55 méter hosszú A-osztály limuzinhoz képest elegánsabb és sportosabb lesz a CLA, mivel hosszabb karosszériát (és tengelytávot), de alacsonyabb, kupésan ívelt tetőt kap, így

amit a fejtérben elveszít, azt valószínűleg visszanyeri a hátsó lábtérben.

Szemből könnyű lesz megkülönböztetni a két kompakt négyajtóst, mert a CLA-nak egyedi formájú fényszórókat terveztek, a hátsó lámpái pedig a nagytesó, a CLS stílusában készülnek.

Akár 410 lóerővel

A motorkínálat várhatóan 136-tól (CLA 180) 410 lóerőig (CLA 45 AMG) terjedhet, az értékesített mennyiség nagy része várhatóan a többféle teljesítménnyel is kérhető, Renault-val közösen fejlesztett 1,33 literes benzines turbómotorral talál majd gazdára.

A CLA 45 AMG csúcsmodell újdonsága a közel 30 lóerővel megnövelt teljesítményen felül a drift üzemmóddal is rendelkező spéci összkerék-meghajtás, valamint a nyolcfokozatú dupla kuplungos automata váltó lesz.