Durva szigorítás jöhet itthon a régi dízelautók behozatalánál

Vágólapra másolva!
Új autók esetében 37,5, könnyű haszongépjárműveknél 31 százalékkal kell leszorítani az átlagos szén-dioxid-kibocsátást 2030-ra a 2021-es szinthez képest - állapodtak meg az EU társjogalkotó intézményei. Magyarországon is lehet ennek következménye.
Vágólapra másolva!

"Az Európai Unió most dolgozik azon, hogyan határozza meg az autók kibocsátásának 2020 és 2030 közötti határértékeit.

- közölte az InfoRádióval Palkovics László innovációs és technológiai miniszter.

Palkovics szerint a legnagyobb kérdés, hogyan tudják a magyar ipart felkészíteni a cél elérésére, de ugyanígy meg kell oldani az e-autók tömeges megjelenésének jogi hátterét is.

"Ezt teljes mértékben rábíznánk a szakmára, mások mellett az autógyártókra és a járműalkatrész-gyártókra" - ígérte Palkovics, aki azt is tisztázta,

nem megengedhető, hogy Magyarország a rossz környezetvédelmi besorolású német autók "temetője" legyen.

Ehhez már szintén

készül a jogi szabályozás, de a részletekről egyelőre nem tudni semmit.