"Az Európai Unió most dolgozik azon, hogyan határozza meg az autók kibocsátásának 2020 és 2030 közötti határértékeit.
Magyarország nem értett egyet azzal, hogy 2030-ra 30 százaléknál nagyobb csökkenést írjanak elő"
- közölte az InfoRádióval Palkovics László innovációs és technológiai miniszter.
Palkovics szerint a legnagyobb kérdés, hogyan tudják a magyar ipart felkészíteni a cél elérésére, de ugyanígy meg kell oldani az e-autók tömeges megjelenésének jogi hátterét is.
"Ezt teljes mértékben rábíznánk a szakmára, mások mellett az autógyártókra és a járműalkatrész-gyártókra" - ígérte Palkovics, aki azt is tisztázta,
nem megengedhető, hogy Magyarország a rossz környezetvédelmi besorolású német autók "temetője" legyen.
Ehhez már szintén
készül a jogi szabályozás, de a részletekről egyelőre nem tudni semmit.