A német prémiumautó harmadik generációja elődeitől eltérően nem hátul, hanem elöl fog hajtani, és a motorját sem hosszában, hanem keresztben hordja. Azért változtatott a koncepción a BMW, hogy a kompakt modell a jelenleginél tágasabb lehessen, és olcsóbbá váljon a gyártása. Az új 1-es az első BMW, ami az új, elektromos hajtásra is felkészített, moduláris FAAR platformra épül, később ezt kapja meg a 2-es Gran Tourer és a Mini is. Bár a platform változik, az alapdizájnt csak a szükséges mértékben igazítják hozzá, ugyanis a hátratolt kabinos első két generáció sikeresnek bizonyult.
Az új 1-est három- és ötajtós karosszériával gyártják majd, a Kínában 2017-ben bemutatott szedánt nem hozzák Európába, viszont a 2-esből lehet, hogy készül majd fronthajtású négyajtós kupé, a kétajtós kupé és a kabrió viszont hátsókerekes maradhat. Eltűnik a hathengeres benzinmotor a kínálatból, minden változatot 1,5 literes háromhengeres vagy 2,0 literes négyhengeres turbómotorok hajtanak majd, benzinesek és dízelek. Ezúttal lesz plug-in hibrid is, 1,5 literes benzinessel és zöld rendszámra érdemes 50 km-es hatótávval.
A Fiatnak nagyon nem akaródzott leváltani legfontosabb sikermodelljét, az 500-ast, de a sikkes mini már 12 éve van gyártásban, ami hatalmas idő az autóiparban. Az utód 2019-ben végre megérkezhet, de arra senki se számítson, hogy a formája radikálisan eltér majd a mostaniétól, mivel annak épp az a legnagyobb vonzereje. Ezúttal lesz viszont tágas kombi változat is, amit a pletykák szerint Giardinierának fognak hívni.
A legnagyobb változás a motorháztető alatt keresendő, megjelenik ugyanis a hatékonyságot javító enyhe hibrid technológia egy indítómotor/generátor képében, de lesznek hagyományos benzinmotorok is, az 1,3-as dízel viszont kikerülhet a kínálatból. Ismét készítenek majd elektromos változatot, amit végre Európában is fognak hivatalosan forgalmazni.
A japán kompakt negyedik nemzedékét teljesen új alapokra építették, az élektől mentesített, sima vonalú karosszéria a Kodo formanyelv újabb jól sikerült hordozója. A 4,46 méteres ferdehátú és a 4,66 méteres szedán karosszériájában csak az első szélvédő és a motorháztető közös. A belső tér minőségérzete és felszereltsége a prémiumautókat idézi, a műszerek a vezető felé fordulnak. Nagy hangsúlyt fektettek a karosszériamerevség, a zajszigetelés és az audiorendszer javítására, arra mindvégig ügyelve, hogy a kocsi tömege ne nőjön.
A motorkínálat alján a kétliteres szívó benzines átdolgozott, 122 lóerős változatát és az új, 1,8 literes, 116 lóerős dízelmotort találjuk, utóbbi AdBlue adalék nélkül teljesíti a kibocsátási normákat. De a nagy durranás júliusban érkezik: a benzinmotorok új generációját képviselő, sűrítéses gyújtásra is képes, kétliteres Skyactiv-X 181 lóerős, nyomatéka 222 Nm. A 24 voltos enyhe hibrid rendszerrel támogatott, összkerékhajtással is rendelhető szívómotor kis sebességnél 30, átlagosan pedig 20 százalékkal fogyaszt kevesebbet a normál benzinesnél.
Az árlista a 122 lóerős benzinessel 7,045 millió forinttól indul, a dízel felára 630 ezer, a Skyactiv-X-é 1,05 millió forint, de ez már jobb felszereltséget is jelent. A két karosszériatípus között nincs árkülönbség, de a négyajtósra tovább, júliusig kell várni.
A Kecskeméten készülő második generációs CLA világpremierje 2019 januárjában lesz a Las Vegas-i CES elektronikai vásáron. Az értékesítés nyáron kezdődhet meg, a négyajtós kupét pár hónappal később követi a jobban variálható Shooting Brake kombi. Ahogy korábban, az új CLA technikája is az A-osztályból érkezik. Ez azt jelenti, hogy merevebb karosszériát, új padlólemezt, motorokat és utasteret, beszédfelismerő mesterséges intelligenciával rendelkező MBUX fedélzeti menürendszert és szélesvásznú digitális képernyőket kap a magyar prémiumautó.
Az A-osztály szintén új szedán változatához képest elegánsabb és sportosabb lesz a CLA formája, a motorkínálat 136-tól (CLA 180) 421 lóerőig (CLA 45 AMG) terjedhet, a többség várhatóan az új 1,33 literes benzines turbóval talál majd gazdára. A sportos AMG csúcsmodell újdonsága a 40 lóerővel megnövelt teljesítményen felül a drift-móddal is rendelkező összkerék-meghajtás, valamint a nyolcfokozatú dupla kuplungos automata váltó.
Az új Corsa lesz az első Opel, amit már az új tulajdonos, a francia PSA-csoport felügyelete alatt alkottak meg Rüsselsheimben, ráadásul rekordrövid idő, mindössze 2 év alatt. Nem meglepő ezért, hogy a kisautó a szintén 2019-ben érkező új Peugeot 208 padlólemezére épül, és kezdetben csak a PSA sok díjat nyert 1,2 literes Puretech benzinmotorjait kapja meg. Később lesz belőle elektromos változat is eCorsa néven, kb. 300 km-es hatótávval.
Bár a franciák érintőképernyős infotainment rendszerét megkapja a Corsa, belül azért igazi Opel lesz, az utasterét németes stílusban, a korábbinál jobb minőségű anyagokból építik meg. A hatodik generációs modell nem lesz nagyobb a 402 cm hosszú jelenleginél, de az ügyesebb helykihasználás miatt az utas- és csomagtere is nőni fog.
A cikk nem ért véget. Kattintson a második oldalra!