Ki nem találná, melyik volt a magyarok kedvenc új autója tavaly

2019.01.03. 10:28

A Datahouse újautó-eladási statisztikái alapján 2018-ban 19 292 Suzuki személygépkocsit regisztráltak Magyarországon, ami az összes forgalomba helyezett személyautó (136 601 darab) 14,12 százaléka.

Az eredmény azt jelenti, hogy 2016 és 2017 után, zsinórban harmadszor is rekordértékesítéssel zárta az évet a Suzuki itthon. A márka magyarországi piaci részesedése a 2017-es 13,04 százalékról nőtt 14,12 százalékra, ezzel piacvezetőnek számít itthon.

A 2015 tavaszán bevezetett és a 2018 szeptemberében megújult Vitara 21,8 százalékos szegmens-részesedésével verhetetlen: toronymagasan vezette a sport-szabadidő (SUV) kategóriát, és ezzel együtt a személyautók teljes mezőnyét az elmúlt esztendőben is.

A Vitarából 2018. január 1. és december 31. között 11 127-et regisztráltak. A Suzuki másik modellje, az S-Cross 4982 darabos eladással a teljes piac harmadik helyét szerezte meg a Skoda Octavia mögött.