Nagyon bejött a magyar rendőröknek a civil autós traffizás, szigorítás jön

2019.01.03. 13:47

Húsz autóból mérnek a rendőrök a forgalomban, de ezek a járművek nem „tolnak le senkit”, hogy szabálysértést rögzíthessenek – mondja a rendőrség közlekedésrendészeti főosztályvezetője a tavaly bevezetett civil autós traffipaxok használatával kapcsolatban.

Óberling József a Zsaru Magazinnak adott interjút, az elmondottak alapján nagyon beváltak a civil autók. A menet közbeni sebességmérés, a dinamikus kontroll leghatásosabb eszköze a fedélzeti kamerával ellátott szolgálati gépjármű használata, húsz ilyen fut az utakon– mondta Óberling.

„A kamera rögzíti is a szabálysértést. A gyorsan hajtó sofőrök többsége nem is ellenőrzi a felvételt, tudja, mit tett, elismeri a szabálysértés tényét. Híre ment ennek az intézkedésnek, ez volt a szándékunk.

A rendőrség nem foglalkozik a közösségi oldalakon rendre visszatérő megosztásokkal, amelyek szerint a rendőrök direkt hajszolják szabálysértésbe az autósokat. „A közösségi oldalakon bárki bármit megoszthat, a rendőr, a rendőrség nem. Minket kötnek a személyiségi jogok, az eljárás eredményességének elve, s nem állhatunk ki vitázni egy más szemszögből felvett, direkt félreértelmezett felvétellel szemben.”

„Az ott megjelent felvételeket így is tudtuk cáfolni. Ezek a járműveink szemből is tudnak mérni, nem kell megfordulni, nem kell felvenni a rögzítéshez a szabálysértő sebességét, nem kell »letolni« az útról senkit. A rendőr nem provokál, nem kényszerít senkit szabálysértésre vagy gyorshajtásra.

Óberling szerint az autósok mentalitásával is baj van. „A sofőrök egy része azt hiszi, csak akkor kell betartania a szabályokat, ha rendőrt lát. Hát, számítania kell arra, hogy a rendőr akkor is ott van, ha ő nem veszi észre. Nem egy ilyen intézkedésnél jelezték a kollégák, hogy megtapsolták őket a szabályosan közlekedők, amikor kitereltek a forgalomból egy-egy ámokfutót.

A közlekedő társadalom egy részén már látszik, velünk és a szabályokkal van, a rendőrrel szimpatizál, nem vállal cinkosságot az őt veszélyeztető autóssal. Célunk az, hogy ennek a rétegnek az aránya nőjön, mert ezzel csökkenthetjük a nagyon veszélyes magatartási modelleket, az emberi tényezőket.”