Nagy és komoly változás jöhet a magyar rendszámoknál

Vágólapra másolva!
A Magyar Elektromobilitás Szövetség javaslata szerint a kibocsátott szennyezőanyagok mennyisége alapján lenne érdemes szabályozni, hogy melyik autó jusson zöld rendszámhoz.
Vágólapra másolva!

Módosítás előtt áll a zöld rendszámokról szóló jogszabály, elsősorban a robbanó és a hálózatról tölthető villanymotort együttesen alkalmazó

plug-in (konnektoros) hibrid technológiájú modellek tulajdonosai számíthatnak szigorításra

-– írta a Magyar Idők.

A jelenleg hatályos szabályozás miatt fordulhat elő az, hogy akár 300-400 lóerős benzin- vagy dízelmotorral ellátott plug-in hibrid járművek tulajdonosai is részesülnek az indirekt támogatásokban.

Holott ezeknek az autóknak az átlagos károsanyag-kibocsátása jóval magasabb lehet, mint a kis méretű motorral felszerelt hagyományos autóké, vagyis sérül a környezetvédelem elve.

Ez átmeneti megoldásnak jó, viszont gondot okoz, hogy az átlagos károsanyag-kibocsátás maximuma nincs meghatározva” – magyarázta Ungár János, a Magyar Elektromobilitás Szövetség elnöke.

Szerinte célravezető lenne figyelembe venni azt, hogy a nagyon kis kibocsátású autók támogatásával is jó eredményt lehet elérni a közlekedés terén vállalt kibocsátáscsökkentési célokért.

Vagyis csak olyan plug-in hibridekre kerülhetne zöld rendszám, amelyek az új WLTP-módszer szerint meghatározott mértéknél – tényleges közlekedés közben – kevésbé szennyezőek.

Megfontolandó szerinte az is, hogy a támogatási rendszer a tehergépjárművekre, valamint a motorkerékpárokra is vonatkozzon.