Ilyen az igazi csillaggarázs - Mercedes-múzeum bemutató

2019.02.02. 13:29

1886: Carl Benz szabadalmaztatja a Patent-Motorwagent, amivel megszületik az első eladható automobil. 2019: a Daimler AG a világ egyik fő prémiummárkája, mely Kecskeméten a második üzemét építi, és újra Forma-1 vb-t akar nyerni. Lehetséges 133 év történetét egyetlen épületben bemutatni? Stuttgartban megpróbálták, a látogató pedig lenyűgöző spirálba keveredik. Járja be ön is galériánkkal!

Stuttgart városában sok érdekes múzeum található, de mind közül a Mercedesé a leglátogatottabb: eddig közel 10 millióan voltak rá kíváncsiak a világ 190 országából. 2006 májusában nyílt meg a modern épület, amely az untertürkheimi gyár és a VfB Stuttgart stadionja között csillog, és egyes városrészek dombjairól lenézve uralja a tájképet ezüstös borításával, különleges üvegfelületeivel, na meg 47,5 méteres magasságával (a magyar tízemeletes panelházak körülbelül 33 méteresek).

Simplex 1902-ből – ez a legrégebbi fennmaradt Mercedes. A galériában képaláírásokkal ismerheti meg a múzeumi gyűjtemény színe-javát, kattintson erre a fotóra!Forrás: Origo

Természetesen belül érdekes csak igazán az épület: lifttel felviszik a látogatót, és két, DNS-spirálszerű folyosón lesétálva lehet végigjárni a tárlatot.  Már ezek tablóin is lenyűgöző áttekintést kap a látogató egy-egy korszakról (így nem csak autórajongók élvezik az időtöltést), de az igazi csodák a tágas csarnokokban állnak, a Patent-Motorwagen ősautó replikájától kezdve Diana hercegnő SL-jén és Barényi Béla törésteszt-modelljein át egészen a Mercikkel megpakolt retró autószállító trélerig.

Komoly a haszonjármű-szekció, de mind közül a legjobb ez a tréler. Egy típust nagyon hiányoltunk: az egész múzeumban nincs állólámpás Merci (W115), pedig akár egymillió kilométert futott taxiként is lett volna helye az Utazás-csarnokbanForrás: Origo

A klasszikus, kronológiai sorrendű kiállítótereket amúgy eszerint osztották fel:

  • Mítosz 1: Úttörők - az automobil feltalálása (1886-1900)
  • Mítosz 2: Mercedes - a márka születése (1900-1914)
  • Mítosz 3: Változások – dízel és kompresszor (1914-1945)
  • Mítosz 4: Csodaévek – forma és változatosság (1945-1960)
  • Mítosz 5: Előre gondolkozók – biztonság és környezetvédelem (1960-1982)
  • Mítosz 6: Feltörekvés – úton az emissziómentes mobilitáshoz (1982-napjainkig)
  • Mítosz 7: Ezüstnyilak – versenyek és rekordok
Oválpályán a motorsport-történelem. Először 1901-ben Nizzában állt rajthoz Mercedes, a két világháború közt dominált a márka, aztán 1955-ben két évtizedre kivonultForrás: Origo

 Párhuzamos szálon pedig a következő tematikus bemutatókat lehet végigjárni:

  • Kollekció 1: Az utazás galériája
  • Kollekció 2: Teherhordók galériája
  • Kollekció 3: Segítők galériája
  • Kollekció 4: Nevek galériája
  • Kollekció 5: Hősök galériája
Ez a legendás 300 SL belseje, beszálláshoz lebillenthető kormánnyal. Veteránként ma egy ilyen sokszor egymillió euró felett cserél gazdátForrás: Origo

Több mint 130 év összes típusát még ekkora, 16,5 ezer m2 kiállítótérben is lehetetlen bemutatni, de a múzeum csodás összképet ad az autózás fejlődéséről,  és a motorsport mellett igazi kuriózumként a haszonjárművek, buszok világát sem hanyagolja el. Annak, aki Stuttgart felé jár (másfél óra repülőút fapadossal Pestről), 10 eurót megér a kaland, de az alapos bejárással akár fél napot is el lehet tölteni, a DNS-spirálok közti útvesztőben 2-4 kilométert is lesétálva. A többiről pedig meséljen a képgaléria!

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK