Itt van Európa kedvenc kisautójának új változata, a belsejétől el fog ájulni

Renault Clio
Vágólapra másolva!
A Renault Clio külseje alig, az utastere annál többet változott, és már hibrid is lesz belőle.
Vágólapra másolva!
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio

A Renault Clio előző, negyedik szériája nagy sikert hozott a Renault-nak: már az első évében, 2013-ban sikerült 275 ezret értékesíteni belőle, aztán később ez a szám tovább nőtt, tavaly például már 365 ezer fogyott,

Európában csak a Volkswagen Golfból adtak el többet.

Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio

Nem csoda, hogy fokozott várakozás kíséri a márciusi Genfi Autószalonon bemutatkozó utódot, amelyről több mint egy hónappal a világpremier előtt hivatalos képeket és információkat adott ki a Renault. Az új Clio hossza 4048 mm, ami 14-gyel kevesebb a régiénél, a magasság 30 mm-t csökkent, a tömegéből 22 kilót adott le.

Kívülről könnyű ráismerni

A feltűnő hasonlóság miatt az ötödik generáció

csak ráncfelvarrásnak tűnik, pedig vadonatúj konstrukció,

egyetlen karosszériaelem sem egyezik a régiekkel. Azért nem változtattak jelentősen a dizájnon, mert a Renault-nál úgy vélik, az előd sikerében nagy szerepet játszott a tetszetős forma. Laurens van den Acker, a Renault dizájnigazgatójának az volt az első munkája a cégnél, ezért érthető, ha ragaszkodik a bevált vonalvezetéshez.

Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio

Van den Acker bevallotta, hogy az új Clióval töltött idejének 70 százalékát nem a külső, hanem az utastér megújításával töltötte, amire szükség is volt, mert

az előző Cliót sok kritika érte a gyenge minőségű anyagok és a kusza formák miatt.

Ezúttal a jól látható és könnyen elérhető helyekre végre puha anyagokat tettek, a keményeket ügyes tervezéssel a lehető legjobban eldugták.

Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio

Az áttervezett, jobb oldaltartású ülések háttámlája karcsúbb lett, így

a hátul ülők lábtere 26 mm-rel nőtt meg

a 6 mm-rel csökkentett tengelytáv ellenére is. A 26 literrel megnövelt csomagtartó mérete a hátsó ülések helyzetétől függően 330-391 liter között változhat, utóbbi a kiskategória legjobb értéke.

A hangsúly a technológián

Szerencsére a túldizájnolt, nehezen leolvasható műszeregység már a múlté, ezúttal egy 10 colos digitális műszerfal helyettesíti az analóg órákat, a jó felbontású képernyő megjelenítési stílusa többféle lehet.

Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio

Mivel öt régi Clióból négy a feláras, nagyobb érintőképernyővel talált gazdára, ezúttal

a kategória legnagyobb, 9,3 colos érintőképernyőjét építik be

középre, továbbra is függőleges pozícióban. Nemcsak a fényerőn, a felbontáson és a kontraszton javítottak, hanem tükröződésgátló bevonattal is ellátták az óriáskijelzőt.

Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio

Végre rájöttek a Renault-nál, hogy a klímát egy mozgó autóban vezetés közben nem szerencsés az érintőképernyőről vezérelni, ezért ehhez újra fizikai kapcsolókat kapott a Clio: az új Dacia Dusterből ismerős, kijelzőket tartalmazó tekerőgombok az érintőképernyő alatt kaptak helyet.

Megjelentek a 2-es szintű önvezető rendszerek,

a Clio képes lesz önállóan tartani a sávot és a távolságot, de parkolni is tud majd.

Minden benzines egyliteres

A motorkínálatban az egyliteres, 65 és 75 lóerős háromhengeres szívó alapmotor mellett az ugyanekkora turbós is megjelenik 100 és 130 lóerővel, de a Daimlerrel fejlesztett 1,3-ast hiába keressük. Dízelből a továbbfejlesztett 1,5 literes dCi-t lehet majd választani 85 és 115 lóerővel.

Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio

A vadonatúj hibrid hajtáslánc érkezése 2020-ra várható, ebben egy 90 lóerős benzines és egy 40 lóerős villanymotor dolgozik majd, városban főleg az utóbbi kap szerepet. Tisztán elektromos Clio nem lesz, mert az vevőket venne el a Zoétól.

Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio

A hibrid Clio 1,3 kWh-s akkumulátorát az ősszel érkező új Capturban állítólag egy 9,8 kilowattórásra cserélik, így az a modell lesz az első konnektoros plugin hibrid a kis SUV-ok között.

Az új Clio értékesítése szeptemberben indul.